اولین جشنواره انگور به میزبانی شهر سی سخت برگزار می شود

دنا نما: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره انگور در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریورماه در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ محمود باقری در جلسه کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهر سی‌سخت برگزار شد با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در سطح استان از برگزاری جشنواره انگور در شهر سی‌سخت خبر داد و گفت: این جشنواره ۲۶ و ۲۷ شهریورماه در شهر زیبا و توریستی سی‌سخت برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: جشنواره انگور برای نخستین‌بار در سطح استان و به صورت شهرستانی برگزار می‌شود و چنانچه این جشنواره به خوبی برگزار شود سال‌های بعد جشنواره استانی و ملی انگور در شهر سی‌سخت برگزار می‌شود.

باقری معرفی آداب و رسوم مردم و فرآورده‌های تبدیلی انگور را از جمله اهداف جشنواره انگور عنوان کرد و افزود: در صورتی که این جشنواره به نحو مطلوب برگزار شود می‌توان آن را در تقویم سال میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ثبت کرد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه تاکنون جشنواره‌های متعددی در سطح استان به همت این اداره به اجرا گذاشته شده، گفت: برگزاری جشنواره برفی در کاکان، جشنواره تابستانه یاسوج و جشنواره انگور را از جمله جشنواره‌های استانی میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به پتانسیل‌های بالای طبیعی استان برای جذب گردشگر تصریح کرد: برگزاری جشنواره برفی به منظور معرفی جاذبه‌های طبیعی استان طی چند سال اخیر برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره تابستانه یاسوج را از اقدامات خوب میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و گفت: جشنواره تابستانه یاسوج با هدف رونق بخشیدن به صنوف شهر یاسوج خصوصا صنایع دستی و سوغات محلی استان و اجرای جشنواره اقوام با هدف معرفی فرهنگ‌ها و آئین‌های اقوام ایران در قالب اولین جشنواره در حال برگزاری است.

رئیس ستاد اولین جشنواره تابستانه یاسوج استقبال مردمی از این جشنواره را مناسب خواند و گفت: با توجه به اینکه سه هفته از اجرای اولین جشنواره تابستانه با اجرای برنامه‌ شب‌های یاسوج می‌گذرد شاهد حضور پرشور مردمی و گردشگران در این جشنواره بودیم.

وی تصریح کرد: جشنواره تابستانه یاسوج یکم شهریورماه آغاز و تا ۲۷ شهریورماه ادامه خواهد داشت که در دو بخش شب‌های یاسوج و اجرای موسیقی و آئین‌های نمایشی اقوام ایران ساعت ۲۱ در شب‌های چهارشنبه و پنج‎شنبه در پارک ساحلی یاسوج برگزار می‌شود.

این مسئول اجرایی با بیان اینکه این جشنواره با هدف توسعه گردشگری، معرفی جاذبه‌های توریستی استان و رونق بخشیدن فروش روزانه صنوف شهر یاسوج برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره همراه با اجرای موسیقی اقوام ایرانی، برنامه‌های شاد و متنوع و قرعه‌کشی و اهداء جوایز همراه است که در هفته اول شاهد استقبال بی‎نظیر مردم در این جشنواره بودیم.

باقری بیان داشت: تاکنون هنرمندان استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و بوشهر طی سه هفته گذشته اجرا داشتند که مورد استقبال خوب مردم واقع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه گردشگری باعث تبادل فرهنگ، ایجاد امنیت و سرمایه‌گذاری آسوده می‌شود، گفت: با توجه به نقش و قدرت بسیار بالای صنعت گردشگری این صنعت رقیب صنایعی چون خودروسازی و نفت و گاز شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن دو نوع آب و هوای متفاوت گرم و سرد، جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی در شهرستان‌های هشت‌گانه در طول فصول مختلف سال پذیرای خیل گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.