به هیچ وجه شورای نگهبان نباید تضعیف شود

دنا نما: حجت الاسلام افشار امام جمعه پاتاوه در خطبه های این هفته این شهر بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ حجت الاسلام افشار در خطبه های نماز جمعه پاتاوه گفت: در قرآن کریم خداوند به ملائکه فرموده: می خواهم در زمین خلیفه بگمارم ، وبا این تفسیر معلوم می شود خلفاء خداونددر زمین آمران بمعروف اند.امام جمعه پاتاوه در حدیث دیگری از قول پیامبر اسلام که فرمود: خداوند دشمن مومن بی دین است ،پرسیدندیا رسول الله مگر مومن بی دین می شود؟ که فرمود: مسلمانی که امر به معروف نکند بی دین است.ایشان از زبان امام باقر ع در مقام شکایت گفت: افرادی هستند، که اگر نماز ضرری به مال یا جانشان بزند، آن را ترک می کنند همان گونه که امر به معروف ونهی از منکر را که بزرگترین وشریف ترین واجبات است به همین خاطر رها می کنند.

افشار افزود: بعضی می خواهند دین مطابق میل آنها باشد ، اگر کار غیر شرعی تذکر داده شود، ناراحت می شوند، باید آنچه برای امر به معروف مهم باشد رضایت خداوند باشد، نه رضایت مردم.حجت الاسلام افشار والسملمین افشار خطبه عبادی نماز را با روایتی از رسول خدا به پایان رساند.گروهی هستند که نه پیامبرند ونه شهید ولی مردم به مقام آنان که به خاطر امر به معروف ونهی از منکر بدست آورده اند غبطه می خورند.وباید مومنین جلوی گناهکار را ولو با تذکر لسانی بگیرند تا معصیت الهی صورت نگیرد.

خطیب جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به سقوط جرثقیل به داخل مسجد الحرام که منجر به کشته شدن ۱۰۷ نفر زائر وجان باختن ۱۱نفر ایرانی اشاره وبیان کرد:این پرسش مطرح می شود، مسئولیت این حادثه دلخراش با کیست؟ وی افزود: آل سعود که میزبان زائران بیت الله هستند باید در این زمینه پاسخگو باشند و در ایامی که میلیون ها زائر در مکه حضور دارند چرا باید کار عمرانی آن هم در بالای کعبه صورت گیرد.

حجت الاسلام افشار اضافه کرد: وجود اتفاقات مرگبار مثل شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دستور آمریکا و به دست آل سعود در مرداد ماه ۱۳۶۶ شمسی و این اتفاق اخیر کفایت و توانایی مقامات آل سعود در اداره یکی از بزرگترین تجمع های مسلمانان را با تردید مواجه کرده است.

دکتر افشار به مناسبت ۳۱ شهریور ۵۹ آغاز تهاجم نظامی عراق به جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: دشمن جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن انقلاب براه انداخت، اما همین جنگ تحمیلی باعث شعله ورتر شدن نیروی انقلاب و روحیه مردم شد و در جنگ تحمیلی ایران اسلامی در مقابل دنیای کفر ایستاد و در این جنگ ۸ ساله قدرت انقلاب و جریان حق به دنیای کفر نشان داده شد.

دکتر افشار با فرستادن درود به روان پاک امام وشهداء عزیز ورزمندگان افزود: دفاع مقدس نشان داده شده پیروزی در سایه ایمان واتحاد ملی والان توطئه دشمن این است که خاطرات وفداکاریهای ملت ایران در این ۸سال فراموش شود؛ اما ملت ما با الگو قراردادن رشادت جوانان مومن در جنگ تحمیلی هر روز در مقابل کفر آماده تر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه به دیدار اخیر فرماندهان سپاه پاسداران با رهبر معظم انقلاب اشاره و گفت: وظیفه اصلی نخبگان انقلابی کشور مستحکم کردن پایه های انقلاب و فکر انقلابی است ؛ و رهبری معظم فرمودند : این وظیفه نخبگان سپاه وهمه نخبگان انقلابی کشور است.

دکتر افشار پایه های انقلاب را اصل ولایت فقیه و تمکین در برابر قانون برشمردند و بیان کرد: در سال ۸۸ عده ای تمکین نکردند ؛ و باید نهاد قانونی مثل شورای نگهبان به هیچ وجهی تضعیف نشود، وی همچنین افزود: تضعیف نکردن نهادهای قانونی و قانون را همیشه خوب دانستن یعنی هرکجا قانون ضامن ما تامین نکرد هم تمکین کنیم و باید قانون را فصل الخطاب بدانیم.

دکتر افشار  در پایان گفت؛ اصل ولایت فقیه یعنی آنچه ضامن اصل انقلاب است اندیشه و فکر منبعث از روایات در باره ولایت فقها است ؛ ودر کشورهای اطراف نا امنی ها را می بینیم نباید سخنانی را بگوئیم که با سخنان رهبری زاویه داشته باشد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.