کمبود اعتبار دلیل کندی ساخت جاده یاسوج – سی سخت اعلام شد

دنا نما: معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلیل اصلی کند بودن روند ساخت جاده ارتباطی دو بانده یاسوج – سی سخت کمبود اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ شیرمحمد راستا افزود: اعتبار سال ۹۳ این پروژه از محل اعتبارات استانی ماده ۱۸۰ حدود ۲۰ میلیارد ریال بود که تنها ۵۰ درصد آن معادل ۱۰ میلیارد ریال تخصیص و جذب شد و اعتبارات استانی امسال نیز تاکنون ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: تکمیل و افتتاح این جاده ارتباطی دو بانده اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که این میزان بدون هزینه حداقلی ۳۰۰ میلیارد ریالی ساخت یک دستگاه پل در نزدیکی شهر سی سخت است.
راستا اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از اواسط سال ۹۲ آغاز شد و مبلغ دو قرارداد اولیه آن نیز افزون بر ۷۰ میلیارد ریال است.
وی عنوان کرد: طول قطعات در حال اجرای این جاده ارتباطی دو بانده از طرف سی سخت به یاسوج پنج کیلومتر و از طرف یاسوج به سی سخت نیز دو کیلومتر است.
راستا ابراز داشت: طول قطعات در حال اجرای این پروژه از طرف یاسوج به سی سخت پنج کیلومتر بود که از این میزان سه کیلومتر در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
وی افزود: این جاده ارتباطی دو بانده از طرف یاسوج به سی سخت دارای دو پیمانکار و از طرف سی سخت به یاسوج نیز دارای یک پیمانکار است.
راستا گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه از طرف یاسوج به سی سخت بیش از ۶۰ درصد و از طرف سی سخت به یاسوج نیز کمتر از ۳۰ درصد است.
شش هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان چهار هزار و ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۵۰۴ کیلومتر راه اصلی و ۶۵ کیلومتر نیز بزرگراه است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.