در هفته دفاع مقدس عملیات مرصاد در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی می شود

دنا نما: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری عملیات مرصاد برای شناخت هرچه بیشتر چهره کریه منافقین در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ سردار یدالله بوعلی صبح امروز در نشست با اعضای بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: رسانه‌ها نیز دینی نسبت به دفاع مقدس و خانواده ایثارگران دارند که باید در هفته دفاع مقدس این دین را ادا کنند.

فرمانده ارشد نظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک دهه ولایت از رسانه‌ها خواست تا در خصوص تدوین کرامات این دهه نیز اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: هشت سال دفاع مقدس تاریخی متفاوت با سایر برهه‌های تاریخی در کشور بوده چرا که همه چیز یک‌جا در آن اتفاق افتاده و نبردی به این بزرگی در سده اخیر نداشتیم.

بوعلی گفت: این دفاع ما بر اساس باورهای دینی بود چرا که همه استکبار کمر برای نابودی جمهوری اسلامی بسته بودند که در شهریورماه ۵۹ به اوج خود رسید.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس دفاع از کیان اسلام و حریم تشیع بود و به همین دلیل دفاع مقدس نام گرفت.

وی اذعان کرد: اتفاقاتی که در هشت سال دفاع مقدس افتاد قابل مقایسه با صدر اسلام هم نیست و به قول شهید آوینی جنگیدیم تا بی‌وفایی کوفیان را ثابت کنیم و نشان دهیم که شیعه واقعی حضرت امیر (ع) هستیم.

بوعلی گفت: در ابتدای انقلاب اقشار مختلف مردم وارد میدان دفاع شدند و با امکانات کم ولی با باور و تمسک به شعار «هیهات منا الذله» در مقابل دشمن و تحت فشارهای زیاد از جمله موشک‌باران‌ها و بمباران شیمیایی ایستادگی کردند.

این فرمانده ارشد نظامی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنوز به یاد داریم که بیش از هزار بار آبادان، اهواز و دزفول بمباران شد و در اهواز در یک روز ۴ هزار نفر شهید دادیم و پایتخت ما بیش از ۹۲ بار بمباران و موشک‌باران شد.

وی گفت: ملت از این سختی‌ها با سربلندی بیرون آمدند و هر وقت نبرد بر مبنای عقیده و اخلاق باشد ادامه دارد و پیروزی قطعی است.

سردار بوعلی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد بخشی از مملکت علوی و عاشق ائمه (ع) نقش خود را در دفاع مقدس ایفا کرد و جزء استان‌های پر افتخار در میدان رزم هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: عملیات‌هایی که رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در آن حضور داشته‌اند از سخت‌ترین عملیات‌ها بود که با سربلندی از آن خارج شدند.

وی در ادامه به اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: از فردا روز ۳۱ شهریورماه این برنامه‌ها در استان اجرا خواهند شد.

بوعلی بیان کرد: در اولین روز با رژه نیروهای سرافراز استان از سپاه فتح و نیروی انتظامی و بسیج در بلوار عدل یاسوج برگزار خواهد شد که زمان اجرای آن از ساعت ۷:۳۰ دقیقه است که با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همراه خواهد بود.

وی گفت: افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس را در سه بخش شهدای اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دستاوردهای جنگ نرم خواهیم داشت.

بوعلی اجرای رزمایش عملیات مرصاد را یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان عنوان کرد و گفت: باید جوانان این عملیات بزرگ و وضعیت ما در آن دوران را بدانند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: برگزاری همایش پیاده‌روی، حضور سراسری در نماز جمعه و سخنان فرماندهان در سخنرانی پیش از خطبه‌ها، همایش شیرمردان برنو به دست ولایت برگزار خواهد شد.

وی گفت: در همایش شیرمردان برنو به دست ولایت کسانی که در اول جنگ با اسلحه خودشان به جنگ دشمن رفتند تجلیل خواهند شد که کاری ابتکاری در استان است.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.