مسافت شهر سی سخت تا اصفهان ۴۵ دقیقه کاهش می یابد

دنا نما: معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه و بویراحمد از اتمام عملیات راهسازی و آغاز آسفالت جاده ارتباطی سی سخت – پادنا به طول ۱۳ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ شیرمحمد راستا میزان اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده برای عملیات بهسازی و آسفالت این جاده ارتباطی را افزون بر ۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این جاده ارتباطی تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد، گفت: با اتمام این پروژه مسافت شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا تا مرکز استان اصفهان ۴۵ دقیقه کاهش می یابد.
راستا افزود: مسافت یاسوج به سمیرم از مسیر پل قره ۱۷۰کیلومتر است اما از مسیر سی سخت – سمیرم تا حدود ۴۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه چهار و نیم کیلومتر از مسافت ۱۳ کیلومتری این پروژه در حوزه شهرستان دنا است، بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار خانوار با جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار نفر در شهرستان های دنا و سمیرم از مزایای این جاده ارتباطی بهره مند می شوند.
راستا اظهار کرد: میزان حجم خاکبرداری این جاده ارتباطی ۱۵۰ هزار مترمکعب و حجم آسفالت آن نیز حدود ۵۳۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع است.
وی عنوان کرد: این جاده ارتباطی علاوه بر نزدیک کردن بخش دناکوه (پادنا) سمیرم به شهر سی سخت به عنوان یک جاده کمکی در مسیر یاسوج – سمیرم است که موجب کاهش بار ترافیک در جاده یاسوج – اصفهان خواهد شد.
راستا ابراز داشت: به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری چشمگیر در هر دو شهرستان دنا و سمیرم جاده جدید یاسوج – سمیرم – اصفهان می تواند جایگزین مناسبی برای جاده یاسوج – اصفهان باشد.
عملیات اجرایی ساخت این جاده ارتباطی به طول ۱۳ کیلومتر خرداد امسال و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان سمیرم آغاز شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.