تبعید و اقامت‌های خارج استان بخشی از احکام نزاع های دسته جمعی است

دنا نما: رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از صدور احکام تبعید برای مجرمان نزاع دسته‌جمعی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در حاشیه بازدید از بیمارستان اعصاب و روان سلمان ویژه جانبازان به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به وظایف و رسالتی که مسئولان در برابر خانواده بزرگ ایثارگری دارند، اظهار کرد: درب دفتر ما در هر ساعت بر روی خانواده ایثارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد برای خدمت و شنیدن مشکلات آن‌ها در حوزه قضایی باز است.

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: نه تنها ما بلکه آحاد مسئولان در برابر خانواده ایثارگری وظیفه داریم چرا که سرمایه سلامتی خود را به میدان گذاشتند و به برکت وجود آن‌ها نفس می‌کشیم.

مسئول ارشد دستگاه قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تبیین کرد: بدیهی است ک تکلیف همه ما از جمله مسئولان قضایی تلاش برای خدمت به احسن وجه به آن‌ها و خانواده‌ ایثارگری است.

وی اضافه کرد: در سایر سازمان‌ها اگر به آن‌ها بی‌حرمتی شود با قاطعیت و با همه توان پی‌گیری خواهیم کرد و تکلیف خود می‌دانیم که به این وظیفه عمل کنیم.

مزارعی در بخش دیگری از اظهارات خود و در پاسخ به این سؤال فارس که نسبت به روزهای اول ورود شما به استان وضعیت برخی جرم‌ها از جمله نزاع دسته‌جمعی چگونه شده است، تأکید کرد: نزاع دسته جمعی را پایلوت همه جرائم می‌دانیم و زیربنای همه جرائم است.

وی افزود: به دلیل عشیره‌ای و قومی بودن بافت استان تکلیف خود می‌دانیم که این جرم و ریشه آن را در استان بخشکانیم.

این مسئول عنوان داشت: امنیت را که لازمه زندگی امروزی بشر و به خصوص این مردم ولایی است باید به بهترین نحو ممکن ایجاد کنیم.

مزارعی تصریح کرد: تکلیف داریم امنیت را برای مردم فراهم کنیم در این راستا احکامی صادر شده که در صورت تأیید نهایی آن‌ها را از سوی رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

وی توضیح داد: احکام بسیار خوبی برای نزاع‌های دسته جمعی در استان از جمله تبعید و اقامت‌های خارج استان و در جاهایی که زمینه باز دارندگی دارد، صادر شده است که بعد از قطعیت آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

رئیس‌ کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واسطه‌گری بری بخشش جرائم در استان هم گفت: واسطه‌گری برای بخشش در احکام همواره در استان وجود داشته است ولی عمده مردم و مسئولان از ما انتظار اجرای احکام قاطع و قانونی برای پیشگیری از جرائم را دارند.

مزارعی تصریح کرد: بعضی از آقایان که وساطتت می‌کنند هدفشان این نیست که با مجرم برخورد برخورد نکنیم ولی به هر صورت ما به هیچ وجه به توصیه‌هایی که مخل امنیت استان باشد توجه نمی‌کنیم.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.