افزایش قبرستان های طایفه ای یاسوج را به شهر مردگان تبدیل خواهد کرد

دنا نما: رئیس شورای شهر یاسوج از افزایش قبرستان‌های خانوادگی و طایفه‌ای در سطح شهر یاسوج ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر روند به همین منوال پیش برود در آینده‌ای نه چندان دور یاسوج به شهر مردگان تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ هدایت امیری در اولین نشست اعضای هیئت رئیسه شورای شهر یاسوج در سال سوم فعالیت خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت فاجعه غمبار منا و کشته شدن جمع کثیری از هموطنانمان در این حادثه اظهار کرد: اعضای جدید هیئت رئیسه شورای شهر در دور سوم فعالیت‌های خود برنامه‌ها و طراح‌های مختلفی دارد که امیدواریم این طرح‌ها با همکاری تمام اعضای شورای شهر به نتیجه برسد و منجر به توسعه یاسوج شود.

رئیس شورای شهر یاسوج با بیان اینکه تمام جلسات شورای شهر با حضور اصحاب رسانه برگزار می‌شود، گفت: جلسات شورای شهر نه تنها برای اصحاب رسانه بلکه برای شهروندان و مردم شهر یاسوج که مایل باشند در جلسات ما حضور داشته باشند آزاد است و این حق مردم است که در جریان برنامه‌ها، طرح‌ها، مصوبات و اقدامات شورای شهر قرار بگیرند.

وی در ادامه پرهیز از سیاسی‌کاری را اولویت شورای شهر عنوان کرد و افزود: شورای شهر یاسوج بدون سیاسی‌کاری و با صداقت وظایف محموله خود را انجام می‌دهد.

این مسئول در ادامه برنامه‌های هیئت رئیسه جدید شورای شهر، از تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه خبر داد و بیان کرد: این کمیته‌ها با هدف بررسی مسائل و مشکلات شهر یاسوج تشکیل می‌شوند و هر یک از اعضای شورا شهر در یکی از این کمیته‌های پنج‌گانه حضور خواهند داشت، ضمن اینکه رئیس شورای شهر در هر پنج کمیته حاضر است و عملکرد‌ها را بررسی و ارزیابی می‌کند.

امیری با بیان اینکه کارهای تخصصی در این کمیته‌ها بررسی می‌شود، از افزایش قبرستان‌های خانوادگی و طایفه‌ای در سطح شهر یاسوج ابراز نگرانی کرد و گفت: در ورودی شهر یاسوج از ابتدای پلیس‌راه تا مناطق نجف‌آباد، تل‌خسرو، سرآبتاوه، سروک، محمودآباد، دولت‌آباد، بنسنجان و تمام قسمت‌های این شهر قبرستان‌های خانوادگی و طایفه‌ای وجود دارد و اگر روند به همین منوال پیش برود در آینده‌ای نه چندان دور یاسوج به شهر مردگان تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای شهر یاسوج ادامه داد: قبرستان عمومی در شهر یاسوج وجود دارد اما استقبال از این قبرستان کم‌رنگ است که باید این مشکل اساسی شهر یاسوج در یکی از کمیته‌های پنج‌گانه مطرح و راه‌حل و برنامه‌ریزی برای این کار صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به افزایش مهاجرت به شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: هر ساله شاهد مهاجرت مردم سایر شهرستان‌ها و نواحی استان به یاسوج هستیم که همین امر منجر به افزایش سکونت‌های غیررسمی و در نتیجه افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز بدون رعایت سرانه‌ها شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه افزایش سکونت‌های غیررسمی مشکلاتی را برای شهر و شهرداری ایجاد کرده، اذعان کرد:‌ تلاش می‌کنیم تمام قسمت‌های شهر یاسوج اعم از سررود شمالی و جنوبی طرح‌دار شوند تا ساخت و سازها ضابطه‌مند شود.

امیری به مشکلات حاشیه رودخانه بشار هم اشاره کرد و یادآور شد: حاشیه رودخانه مکانی است که در آینده به یکی از معضلات ما تبدیل خواهد شد چراکه بسیاری معارضات در این نواحی وجود دارد، کمیته‌ای نیز در این خصوص تشکیل و املاک موجود در حاشیه بشار تا ابتدای پل مختار پیگیری و تملک می‌شوند.

رئیس شورای شهر یاسوج، در ادامه وجود پایانه‌های مسافربری در شهر یاسوج و بروز مشکلات ترافیکی را یکی دیگر از معضلات اصلی و اساسی شهر یاسوج دانست و عنوان کرد: وجود پایانه‌های مسافربری در شهر یاسوج خصوصاً در خیابان سرود شمالی چهره زشتی به این شهر بخشیده که ساماندهی این منطقه به خیابان انتقال خون در دست بررسی است.

وی خواستار تشکیل کمیته زیباسازی شهر یاسوج شد و گفت: شهرداری با هزینه خود اقدام به بهسازی معابر کرده است که در جلسات بعدی شورا با همکاری کسبه و اصناف برای نماسازی شهر یاسوج اقدامات جدی‌تری انجام خواهد شد.

این مسئول وجود تابلوها سردر مغازه‌های را باعث زشت شدن چهره شهر دانست و افزود: وجود تابلوهای مغازه‌ها و همچنین آویزان کردن لباس‌ها خصوصاً لباس‌های محلی باعث زشت شدن چهره پایتخت طبیعیت شده که این مسئله نیز در یکی از کمیته‌ها بررسی و اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

امیری اضافه کرد: اعضای هیئت رئیسه شورای شهر در دور سوم تلاش می‌کند با ایجاد تعامل بیشتر با مجموعه استان خدمات بهتری به مردم ارائه دهد، ضمن اینکه مصوبات شورا و اقدامات صورت گرفته هم از طریق سایت شورای شهر و هم از طریق رسانه‌های استان اطلاع‌رسانی شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.