پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات عمرانی ۱۶ بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: کارشناس توسعه و عمران اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات عمرانی ۱۶ بقعه متبرکه در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ محسن فاضلی از اجرای عملیات عمرانی در ۱۶ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: عملیات عمرانی این بقاع متبرکه در دست اقدام بوده که تمام تلاش خود را برای اتمام هرچه سریع‌تر عملیات به کار می‌گیریم.

کارشناس توسعه و عمران اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال جهت ساخت و ساز بقاع متبرکه در استان هزینه شده است، گفت: هزینه های انجام شده از محل نذورات مردمی، بودجه عمرانی استانی و کمک‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تأمین شده است.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه امامزادگان متعددی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که باید محیطی مناسب و در خور شان آن آستان مقدس و زائران ایجاد شود، گفت: عملیات عمرانی بقاع متبرکه را بر اساس اولویت در دستور کار قرار دادیم.

این مسئول، تعداد امامزادگانی که در حال حاضر عملیات عمرانی آن‌ها آغاز و پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند ۱۶ بقعه متبرکه عنوان کرد و گفت: در شهرستان بویراحمد عملیات عمرانی امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده قاسم (ع) و امامزاده مختار (ع) در حال اجرا است.

وی، دیگر امامزادگان که عملیات عمرانی آن‌ها آغاز شده را امامزاده سید محمد (ع) سی‌سخت، امامزاده ابراهیم اسدالله (ع) بهمئی،امامزاده شاه حمزه (ع) چرام، بقعه متبرکه امیر شهریار چرام و امامزاده بی‌بی زهرا خاتون (س) بویراحمد عنوان کرد.

کارشناس توسعه و عمران اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امامزادگان شهرستان کهگیلویه را شامل امامزاده نورالدین عباس (ع)، امامزاده میرسالار (ع) و امامزاده آقامیر (ع) عنوان کرد و گفت: عملیات عمرانی در امامزاده میرخدرشاه شهرستان باشت نیز آغاز شده است.

فاضلی پیشرفت فیزیکی عملیات عمرانی بقاع متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: عملیات عمرانی امامزاده جعفر (ع)، امامزاده بی‌بی حکیمه (س) و امامزاده کاکا مبارک (ع) گچساران در حال اجرا است.

این مسئول در ادامه از در دست اقدام بودن طرح جامع سه امامزاده در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: پس از تایید نهایی توسط کارشناسان سازمان اوقاف و امور خیریه طرح جامع امامزاده فرج الله (ع)، امامزاده بابا حاجی (ع) دنا و شاه‌زینعلی (ع) باشت به اجرا گذاشته می‌شود.

کارشناس توسعه و عمران اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در پایان تصریح کرد: به منظور تعمیر و نگهداری رقبات نیز تاکنون ۳۵۰ میلیون ریال در استان هزینه شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.