کسانی که اجازه پوشیدن لباس نامناسب در مجالس را می دهند باید از سیدالشهداء درس غیرت بیاموزند

دنا نما: خطیب نماز جمعه شهر پاتاوه گفت:گردهمایی عظیم حجاج در بیت الله الحرام نشانه قدرت جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ خطیب نمازجمعه پاتاوه در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته شهر پاتاوه با توصیه خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی بیان کرد: دو پیامبر بزرگ مثل حضرت داوود و حضرت عیسی (ع) به کسانی که نهی از منکر نمی کنند لعنت فرستاده اند.

 وی بیان داشت: امر به معروف ونهی از منکر راه انبیاء و سیره صلحا و واجبی بزرگ است که با انجام آن امنیت مملکت تامین می شود.

 حجت الاسلام والمسلمین افشار با اشاره به واجب بودن نهی از منکر در شرایط سخت گفت: سید الشهداء (ع ) در آخرین لحظه عمر خود هنگامی که دید لشکر یزید به خیمه های اهل بیت حمله ور شده اند به آنها فرمود: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، واین سخن اثر کرد و تا امام زنده بود از هجوم به خیمه دست کشیدند.

 امام جمعه پاتاوه اظهار کرد:کسانی که اجاز می دهند ناموس خویش ، زن ودختر وخواهرشان با لباس های نامناسب در بعض از مجالس شرکت نمایند وبرخی امور خلاف شرع را انجام دهند، باید این سیره حضرت را الگو قراردهند ودرس غیرت بیاموزند.

ریس شورای فرهنگ عمومی شهر پاتاوه در خطبه دوم نمازجمعه امروز به مناسبت ها واتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت : حج مانور و نشان قدرت جهان اسلام است و در قرآن تعبیرهای متعددی در این باره آمده است.

 دکتر افشار به آیه ۹۶ سوره آل عمران که خانه کعبه اولین خانه در زمین ومحلی مبارک است که هرکس به آن وارد شود درامنیت است اشاره و خاطر نشان کرد: امسال با بی تدبیری وبی کفایتی آل سعود کام مسلمانان جهان و ایران در عید قربان تلخ شد.

  امام جمعه پاتاوه افزود:رژیم سعودی نشان داد؛که لیاقت خادم الحرمینی را ندارد بلکه خائن به مکه و مدینه اند این رژیم هنوز یک عذرخواهی ساده از مسلمانان نکرده و حجاج را مقصر می دانند.

 ریس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه گفت: بعد از سخنام مهم رهبر معظم انقلاب که فرمودند:اگر ایران اسلامی بخواهد برخوردی انجام دهد برخوردی سخت وخشن خواهد بود،آل سعود جان باختن هموطنان مان را در فاجعه منا به رهبر معظم تسلیت وعذر خواهی کردند.

 خطیب جمعه پاتاوه به خاندان آل سعود هشدار داد و بیان کرد: اگر این رژیم چشمش به آمریکا و اسراییل برای حمایت بداند قبل از اینکه آنها بخواهند کمک کنند ایران اسلامی نام آل سعود را از نقشه دنیا حذف خواهد کرد واگر ظالمین به ال سعود کمک کنند تجربه صدر اسلام وجنگ جمل ونهروان رانباید فراموش کنند .

 حجت الاسلام والمسلمین افشار ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت در هر جامعه ای از نان شب واجب تر است ونیروی انتظامی از ایجاد کنندگان امنیت در جامعه است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.