ملت و دولت به محور دشمن شناسی توجه کنند

دنا نما: امام جمعه دنا گفت: مسئولان برای دشمن‌شناسی از مکتب عاشورا الگو بگیرند و از آن تأسی جویند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد در نشست شورای اداری  شهرستان دنا گفت: محرم یک حادثه و اتفاق در سال ۶۱ هجری نبود بلکه دانشگاهی است که درس‌های متعددی در آن تدریس شده و می‌توانیم از این حرکت و قیام الهی الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه قیام عاشورا در ابعاد مختلف جنبه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی داشت، افزود: درسی که محرم امروز برای زندگی ما دارد در سه محور خلاصه می‌شود که یکی در سایه قران و عفت زندگی کردن و در سایه معنویت زیستن و زندگی در سایه خدا پرستی است.

امام جمعه شهرستان دنا بیان کرد: اسلام هرگز با ظلم و ستم سازگاری نداشته و ندارد و زندگی که در آن ظلم باشد سعادت و هدایت در آن وجود ندارد.

مصباح‌نژاد در ادامه بیان کرد: زندگی که در سایه حاکمیت ظالمان باشد به تعبیر امام حسین(ع) و مکتب عاشورا این زندگی برخوردار از کمالات انسانی نیست.

وی بیان کرد: محور مهمی که هم ملت و هم دولت باید به آن توجه کنند دشمن شناسی است.

امام جمعه شهرستان دنا ادامه داد: عاشورا مختص به یک زمانی از تاریخ نیست بلکه رودخانه خروشانی است در زندگی انسانها و تاریخ جریان دارد و در هر مقطعی انسان‌ها می‌توانند از این رودخانه بهره برده و کام تشنه خود را سیراب کنند.

مصباح‌نژاد گفت: ملتی زنده ملتی است که تمام وقت از هویت و استقلال و فرهنگ و نجابت ملت خودش دفاع کند و اجازه ندهد مورد تجاوز و تعرض قرار گیرد.

وی گفت: اگر ملتی این شاخص‌ها را نداشته باشد نمی‌تواند از هویت خود دفاع کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.