۵۰۰ نفر با تحصیلات دانشگاهی در استان استخدام خواهند شد + شرایط ثبت نام

دنا نما: مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح تازه دولت برای اشتغال جوانان و دانش آموخته های دانشگاه ها گفت: ثبت نام از متقاضیان طرح کارورزی در این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ آیت الله ارمغانی افزود: با اجرای یک طرح جدید بیش از ۵۰۰ دانش آموخته دانشگاهی استان در بخش خصوصی استخدام خواهند شد.

وی اظهار کرد: طرح کارورزی برای اشتغال این افراد پیش بینی شده و براساس آن همه دانش آموختگان بیکار دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش این طرح می توانند در سامانه ویژه آن نام نویسی کنند.
ارمغانی بیان کرد: حداکثر سن برای متقاضیان این طرح، ۲۷ سال برای مقطع تحصیلی کاردانی ،۳۰ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، ۳۳سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و ۳۷سال برای مقطع تحصیلی دکتری است.
وی با بیان اینکه طول دوره خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن آنها اضافه می شود افزود: سپری شدن دست کم ۶ ماه و حداکثر ۲ سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان و نداشتن سابقه شرکت در طرح کارورزی از دیگر شرایط این طرح است.
وی عنوان کرد: واحد پذیرنده به منظور جذب کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه مجری و سایر مراجع قانونی باشد و در سامانه ثبت نام کند.
ارمغانی گفت: واحدهای درخواست دهنده به ازای هر سه نفر شاغل بیمه شده، تنها مجاز به پذیرش یک نفر کارورز هستند.
وی افزود: طول دوره کارورزی حداقل شش و حداکثر ۱۲ ماه برای هر کارورز است و با توجه به اینکه نرخ بیکاری استان بالاتر از متوسط نرخ بیکاری کشور است معادل ۵۰ درصد کمک هزینه کارورزی از سوی دولت پرداخت می شود.
ارمغانی اظهار کرد: متقاضیان، از امروز می توانند با مراجعه به سامانه www.irankarvarz.ir ثبت نام کنند و از مزایای این طرح بهره مند شوند .

۲ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.