پاسخ حضرت عباس (ع) به دشمنان تجسم غیرت و مردانگی است

دنا نما: حضرت آیت الله ملک حسینی در گردهمایی تاسوعاییان بخش پاتاوه گفت: پاسخ حضرت عباس (ع) در روز تاسوعا به دشمنان تجسم غیرت و مردانگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما: نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد:عهد غیرت انسان در برابر آلودگی ها خصوصیات مومنانی است که بر عهدهای الهی ایستاده اند و برای حراست از دین و آرمان های الهی از جان و مال خود مایه گذاشتند.

وی گفت:برای ثبات قدم و همچنین در کنار هم بودن به سه گام اساسی نیاز است و گام اول این است که امام را بشناسیم و حقیقتا بدانیم رمز موفقیت امام است و امام را کشتی نجات برای نسل ها و برتر از زمینیان بدانیم و در گام اول باید بدانیم حسین بن علی(ع) هر چه داشت در راه خدا داد.

ملک حسینی افزود:گام دوم محبت به امام است و کسی که حسین(ع) را دوست داشته باشد خدا او را دوست دارد دین یعنی محبت به اولیای خدا و بغض نسبت به دشمنان دین و پیامبر و خدا و این محبت سرنوشتی را برای مارقم زده است که بی نظیر است و انسان عاشق این محبت را دوست دارد چون باعث نزدیکی بیشتر به محبوب می شود.

وی ادامه داد: گام سوم پذیرش امام به ولایت او است .یعنی انسان معتقد است که فرمان حسین(ع)، فرمان خداست و باید درسی از امام حسین(ع) را پذیرفت و با امام حسین(ع) همراهی کرد و ولایت او را پذیرفت.

ملک حسینی گفت:همراهی و پذیرششامل همراهی عاطفی و اخلاقی و سیاسی است و کسی که در این ارتباطات موفق باشد یک انسان موفق است.

وی ادامه داد: اگر انسان به حسین بن علی(ع) ایمان داشته باشد و برای وی عزاداری کند این همراهی عاطفی است و ثبات قدم برای نماز همانند امام حسین(ع) که قیامش را با نماز کنار قبر پیغمبر شروع کرد همراهی اخلاقی و رفتاری است و امام حسین(ع) سیاست بازی را نیز انتخاب کرد که دین بماند نه اینکه دین برود و سیاستی انتخاب کرد که این دین را حفظ کند و نه سیاستی که بداخلاقی کند و این سیاست ننگ انسان است و همراهی انسان با حسین(ع) همراهی واقعی سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد:امام حسین(ع)، دشمن شناس بود، بصیر بود و شناخت دوست از دشمن داشت و همه مردم ایران دوستدار حسین(ع) هستند.

وی افزود: چرا باید صف کشی و جناح بندی در کشور و استان داشته باشیم. باید از امام حسین (ع) خجالت بکشیم و بدانیم که هر کسی با دین و انقلاب بود با او همدل و همزمان باشیم و صف کشی های ما در زمان کنونی صف کشی حسینی نیست و خدارحم کند.

گزارش تصویری: ( برای دیدن تصاویر در اندازه اصلی رو هر تصویر کلیک کنید )

محرم بخش پاتاوه (۱۹) محرم بخش پاتاوه (۱۸) محرم بخش پاتاوه (۱۲) محرم بخش پاتاوه (۱۳) محرم بخش پاتاوه (۱۴) محرم بخش پاتاوه (۱۵) محرم بخش پاتاوه (۱۶) محرم بخش پاتاوه (۱۷) محرم بخش پاتاوه (۱۱) محرم بخش پاتاوه (۱۰) محرم بخش پاتاوه (۹) محرم بخش پاتاوه (۸) محرم بخش پاتاوه (۷) محرم بخش پاتاوه (۶) ۱ محرم بخش پاتاوه (۲) محرم بخش پاتاوه (۳) محرم بخش پاتاوه (۴) محرم بخش پاتاوه (۵)

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.