برگزاری سوگواره ملی امام سجاد(ع) با حضور کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان

 دنا نما: ، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد عالی مساجد کشور از چند سال قبل حدود ۱۰ استان را درگیر برنامه های ولادت یا شهادت ائمه اطهار(علیهم السلام) کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛حجت الاسلام رضا قاسمی با بیان این که هر استان بر حسب وظیفه در راستای زندگانی یکی از ائمه برنامه و فعالیت می کند، اضافه کرد: در همین راستا میزبانی جشنواره ملی امام سجاد(علیه السلام) به استان هرمزگان واگذار شد.

 قاسمی، حضور استانداری هرمزگان در برنامه این کنگره را باعث ملی شدن آن دانست و اظهار کرد: با توجه به باشکوه برگزار شدن کنگره ملی امام سجاد(علیه السلام) و تجلیل مقام معظم رهبری از برگزار کنندگان آن، این کنگره در سطح بین المللی برگزار می شود.

 این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به این که سال گذشته پنج استان کشور درگیر برگزاری این کنگره بود، ادامه داد: با توجه به نامه استانداری هرمزگان به استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کار کتابت صحیفه سجادیه به استان ما واگذار شد.

 وی، یادآور شد: دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان سال گذشته توانست کار کتابت صحیفه سجادیه را به درستی به سرانجام رسانده و در کنگره امام سجاد(علیه السلام) به میزبانی استان هرمزگان رونمابی کند.

 قاسمی، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت و پیشینیه ای که استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه شعر دارد، نخستین سوگواره منطقه ای شعر سجده های سجاد(علیه السلام) به این استان محول شد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تمام توان و ظرفیت استان برای برگزاری باشکوه سوگواره ملی سجده های امام سجاد(علیه السلام) استفاده می کنیم.

 وی، گفت: با توجه به استقبال خوب شاعران از این سوگواره منطقه ای، با رایزنی های صورت گرفته قرار شد سوگواره در سطح ملی برگزار شود که تاکنون آثار خوبی به دبیرخانه ارسال شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.