حادثه واژگونی تراکتور در هنگام عمل شخم پاییزی در روستای تنگ رواق بخش پاتاوه + تصاویر

دنا نما: در روستای تنگ رواق بخش پاتاوه، یک دستگاه تراکتور که مشغول شخم پاییزی بود واژگون و بعد از چند بار غلت خوردن به وسیله درخت بلوط از حرکت باز ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ یکدستگاه تراکتور فرگوسن که در ارتفاعات روستای تنگ رواق در زمین کشاورزی شیب دار  مشغول شخم پاییزی بود واژگون شد.

رمضان ابراهیمی راننده این تراکتور ضمن اعلام این حادثه گفت: زمین کشاورزی که در آن مشغول عمل شخم پاییزی بودم دارای شیب زیاد بود که راه رفتن حتی با پای پیاده به سختی در آن انجام می شود.

وی ادامه داد: برای انجام عمل شخم در این زمین کشاورزی با شیب زیاد، در بالاترین نقطه این زمین با خاکبرداری قسمتی از زمین و قرار دادن این نقطه جهت نقطه ثقل برای دور زدن چرخ های تراکتور، اقدام به دور زدن می کردم که در زمان بروز این حادثه یکی از چرخ ها از محل مورد نظر لیز خورد و به دنبال آن تراکتور از پهلو واژگون شد.

این راننده خوش شانس ادامه داد: بعد از واژگون شدن تراکتور هیچ گونه راهی برای پریدن و عکس العمل دیگر نداشتم و به همراه تراکتور غلت زنان و با وارد شدن ضربات زیاد بعد از برخورد با درخت بلوط جان سالم به در بردم.

زمین های کشاورزی دیم در سال های گذشته به وسیله بستن گاوآهن به گاو شخم زده می شد که در این سال ها دیگر خبری از این نوع شخم سنتی نیست و استفاده از تراکتور برای شخم در زمین های کشاورزی دیم با شیب زیاد در شهرستان دنا حوادثی منجر به فوت و یا نقص عضو به دلیل واژگونی تراکتور برای رانندگان تراکتور داشته است.

روستای تنگ رواق در ۶۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در بخش پاتاوه شهرستان دنا واقع شده است.

روستای تنگ رواق (۱) روستای تنگ رواق (۲) روستای تنگ رواق (۳) روستای تنگ رواق (۴) روستای تنگ رواق (۵) روستای تنگ رواق (۶)

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.