نخستین حضور تیم رول‌بال بانوان ایران در مسابقات جهانی هندوستان

دنا نما: سرمربی تیم ملی رول‌بال بانوان ایران گفت: رول‌بال بانوان ایران برای نخستین‌بار در مسابقات جهانی رول‌بال بانوان جهان حضور پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ بهاره ملک‌خویان امروز در یاسوج با اشاره به این که فدراسیون اسکیت با مدیریت سرکار خانم محمدیان یکی از فعال‌ترین فدراسیون‌های ورزشی ایران به شمار می‌رود، اظهار کرد: در همه رشته‌های اسکیت، ایران در حال تبدیل شدن به قطب در آسیا و جهان است.

سرمربی تیم ملی بانوان اسکیت رول‌بال جمهوری اسلامی تصریح کرد: رول‌بال یکی از رشته‌های مهیج اسکیت به شمار می‌رود که هر روزه بر تعداد علاقه‌مندان این رشته ورزشی افزوده می‌شود.

ملک‌خویان بیان کرد: رول‌بال تلفیقی از رشته‌های ورزشی بسکتبال و هندبال و اسکیت است که برای همین منظور باید ورزشکارانی وارد این رشته از اسکیت شوند که پیش زمینه فعالیت این سه رشته ورزشی را داشته باشند.

سرمربی تیم ملی اسکیت رول‌بال بانوان ایران که برای برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات جهانی هندوستان همراه با تیم منتخب بانوان کشور به یاسوج سفر کرده بود در بخش دیگری از اظهارات خود به فعال بودن این رشته ورزشی در تعداد ۹ استان کشور اشاره کرد و گفت:  هر استان حداقل دو تیم ۲۴ نفره رول‌بال دارد.

وی به مسابقات جهانی رول‌بال بانوان که در کشور هند برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: هند مهد رول‌بال در دنیا شناخته می‌شود و بعد از آن‌ها در آسیا کشور ما در رده بعدی قرار دارد و آن‌ها همواره از ایران برای ارتقای سطح این رشته در آسیا و جهان نظرخواهی می‌کنند.

ملک‌خویان گفت: در مسابقات جهانی هند تعداد ۶۰ تیم از کشورهای جهان از قاره‌های آسیا و اروپا و آمریکا در مسابقات جهانی در ۲۳ آذرماه شرکت خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی رول‌بال بانوان کشور تصریح کرد: در کشور ما مدت زمان زیادی نیست که این رشته ورزشی را شروع کرده‌ایم و اکنون در رده بهترین‌های جهان قرار داریم.

وی با بیان اینکه این رشته به دلیل جذابیت استحقاق المپیکی شدن را دارد از تلاش کشور هند برای المپیکی شدن آن خبر داد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.