گروه اقتصادی و تجاری کهگیلویه و بویراحمد در استان “امسک” روسیه

دنا نما: گروه تجاری و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار کردند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو انجام شد، سفیر ایران در مسکو به تشریح شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور روسیه پرداخت.

مهدی سنائی با اشاره به مناسبات حاکم بر شرایط تجاری و اقتصادی کشور روسیه راهنمایی ها و رهنمود های لازم را برای مبادلات تجاری و اقتصادی به گروه اعزامی کهگیلویه و بویراحمد ارائه کرد.
وی با اشاره به شرایط جدید روسیه و تحریم های اعمال شده بر علیه این کشور از سوی کشورهای غربی گفت: این موضوع می تواند فرصتی برای بازاریابی تجار و بازرگانان ایران در این کشور باشد.
سنائی با اشاره به شرایط استان امسک عنوان کرد: این استان یکی از استانهای مطرح اقتصادی روسیه است که در حوزه های مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت و از مناطق به شدت صنعتی روسیه است که بازرگانان و تولید کنندگان کهگیلویه و بویراحمد می توانند از فرصت پیش آمده برای مبادلات اقتصادی و توسعه همکاری های همه جانبه با این استان استفاده کنند.
در ادامه این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به پتانسیل های خود در زمینه های مختلف اقتصادی و با توجه به شرایط ویژه کنونی به کشور روسیه به عنوان بازار جدیدی برای محصولات صادراتی خود نگاه می کند.


موسی خادمی افزود: ترکیب هیئت استان کهگیلویه وبویراحمد شامل چند تن از مدیران دولتی، بازرگانان، تجار، تولیدکنندگان در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع دستی، شیرینی، گل و گیاهان دارویی، لوازم آرایشی بهداشتی و صنعت است که برای مطالعه بازار روسیه و استان امسک و ایجاد ارتباط های تجاری با فعالان اقتصادی به این کشور سفر کرده اند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: اتاق بازرگانی یاسوج با برنامه ریزی و دست پر به این سفر قدم نهاده است و توانمندی ها و ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد به زبانهای روسی به طرف روس ارائه خواهد شد.
جبار کیانی پور به برنامه های گروه تجاری اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در روسیه و استان امسک اشاره کرد و گفت: برنامه ها طوری انتخاب و مدیریت شده است که تجار و بازرگانان علاوه بر آشنایی با بازرار روسیه و امسک از طریق دیدار های رودررو بتوانند نهایت بهره برداری را برای ایجاد ارتباط اقتصادی با طرف روس داشته باشند.
وی اعزام گروه های تجاری و آشنایی با بازارهای هدف صادراتی را از رسالت های مهم اتاق های بازرگانی برشمرد و بیان کرد: اتاق یاسوج در این راه نهایت همکاری و همیاری را با فعالان بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد داد.
گروه بازرگانی و تجاری استان کهگیلویه وبویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار استان و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی یاسوج و ۲۴ نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان از روز ۲۵ آبان ماه به روسیه سفر کرده اند و هنوز در این کشور به سر می برند.
این گروه تجاری، اقتصادی استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز دیدار کردند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.