عقب‌ماندگی امکانات دستگاه قضا به زودی قابل جبران نیست

دنانما: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: دستگاه قضایی در همه استان‌ها ضعف امکانات دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی در نشست شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که فراتر از حوزه داخلی در بقیه نقاط جهان اثرگذار بوده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه گفت: باید بر همین اساس تشکل بسیج در همه ادارات و سازمان‌ها در کل کشور توسعه و عمق بیشتری پیدا کند.

بهرامی در ادامه اظهارات خود در جمع مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جهان اسلام در حال حاضر بیش از هر چیز به وحدت و همدلی نیز دارد تا بتواند بر مشکلات غلبه کرده و اجازه ندهد تا دشمنان برای آن‌ها ایجاد مشکل و ناامنی کنند.

این مسئول ارشد قضایی گفت: عده‌ای با استفاده از القائات دشمنان دائم بر اختلاف میان مسلمین دامن می‌زنند و همین موجب شده تا مشکلات کنونی را شاهد باشیم.

بهرامی یکی از رموز موفقیت ایران اسلامی را وحدت داخلی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در دستگاه قضایی میان مسئولان آن وحدت کاملی برقرار است و در استان‌هایی که سفر می‌کنیم این وحدت را به عینه مشاهده می‌کنیم.

وی هیچ نعمتی را گواراتر از امنیت ندانست و گفت: در بین کشورهای منطقه و همسایه هیچ یک امنیت ایران اسلامی را ندارند و به دلیل این امنیت بالایی که داریم شاید آن را احساس نکنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به نیاز مبرم مردم به سه عنصر اشاره کرد و گفت: امنیت و عدالت و فراوانی سه چیز مهمی است و دستگاه قضایی در استقرار دو عنصر از این سه عنصر یعنی امنیت و عدالت نقش محسوس و بارزی دارد.

این مسئول قضایی با امن برشمردن همه مرزهای کشور تصریح کرد: در کشور هم دستگاه قضایی به دنبال این است تا هیچ چیزی نتواند جان مردم را در خطر قرار دهد که از رانندگی گرفته تا ساختمان‌سازی‌ غیر اصولی و سایر موارد از سوی دستگاه قضایی رصد می‌شود.

بهرامی گفت: در بحث سرقت و کلاهبرداری‌های میلیاردی که با حقه‌بازی برخی افراد بعضا چندین هزار نفر متضرر می‌شوند و یا کلاهبرداری نسبت به بیت‌المال مثل پرونده‌ای که اکنون در جریان است، توسط دستگاه قضایی با دقت مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی پیشگیری را اصلی‌ترین راه برای مقابله با جرائم ذکر کرد و گفت: در گذشته به برخی از نقش‌ها در دستگاه قضایی عمل کرده‌ایم و نه تمام نقش‌ها و لذا موضوع مهم در اقتدار دستگاه قضایی این است که به وظایفی که از آن انتظار می‌رود، عمل کند.

این مسئول ارشد قضایی با بیان اینکه دستگاه قضایی در طول سالیان سال از نظر امکانات عقب نگه داشته شده بود، تصریح کرد: این عقب‌ماندگی امکانات در دستگاه قضایی به زودی زود جبران نمی‌شود.

وی به سفرهای مسئولان ارشد دستگاه قضایی و آخرین آن به استان مازندران اشاره کرد و گفت: ضعف امکانات دستگاه قضایی در همه استان‌ها از کهگیلویه و بویراحمد محروم گرفته تا مازندران استان سبز ایران وجود دارد.

بهرامی گفت: جبران این عقب‌ماندگی‌ها نیاز به تلاش ویژه و اقدام انقلابی دارد و تمام تلاش و سعی دستگاه قضایی این بوده که معضلات تا حدود زیادی برطرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مشکلات عدیده‌ای در زمینه خودرو و نیروی انسانی و فضای فیزیکی و امکانات رفاهی کارکنان در سطح شهرهای کشور وجود دارد و برای نمونه نوسازی سالانه رایانه‌ها به اعتبارات زیادی نیاز دارد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.