دستگیری باند ۱۶ نفره صدور مدرک تحصیلی و معافیت غیرقانونی سربازی در شهر یاسوج

دنانما: فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری باند ۱۶ نفره صدور مدرک تحصیلی و معافیت غیرقانونی سربازی در شهر “یاسوج ” خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ سردار “غلامعباس غلامزاده” گفت: به دنبال اطلاع از صدور معافیت های پزشکی و کفالت سربازی و مدرک تحصیلی دیپلم بصورت غیر قانونی، دستگیری مجرم یا مجرمان در دستور کار پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با شناسایی و تحقیقات لازم از سوی پلیس آگاهی استان، یکی از متهمان اصلی شناسایی شد که با تعقیب و مراقبت وی در حالی که این باند در حال مبادله اسناد و انجام فعالیت های مجرمانه خود بود، چهار نفر دیگر از اعضای این باند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با تحقیقات به عمل آمده از یکی از متهمان مشخص شد این باند در دو زمینه صدور مدرک تحصیلی دیپلم و معافیت های پزشکی و کفالت غیرقانونی فعالیت می کند.

سردار غلامزاده با اشاره به اینکه ۱۱ عضو دیگر این باند نیز شناسایی و دستگیر شدند، تصریح کرد: یکی از اعضای این باند با شناسایی و معرفی افراد متقاضی از استان کهگیلویه و بویراحمد و استان های همجوار، نقش واسط را در این زمینه ایفا می کرده است.

وی تعداد مدارک دیپلم و معافیت های کفالت و پزشکی صادره از سوی این باند را به ترتیب ۷۰ و ۱۱۰ پرونده عنوان کرد و ادامه داد: این باند تبهکار برای صدور هر مدرک دیپلم مبلغ ۱۴ میلیون ریال و برای صدور کارت معافیت مبلغ ۶۰ میلیون ریال از افراد متقاضی اخذ می کرده است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد در پایان با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای این باند در برخی از ادارات و مدارس یاسوج از جایگاه شغلی خود سوءاستفاده کرده و اقدام به صدور این مدارک بصورت غیر قانونی می کردند، اضافه کرد: تمام اعضای این باند ۱۶ نفره دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.