نگرانی اصلاح طلبان از اجماع اصولگرایان در گچساران

دنانما/ کورش رضایی: شهرستان گچساران همواره از دیرباز تاکنون به عنوان سیاسی‌ترین شهرستان استان کهکیلویه و بویراحمد زبانزد عام و خاص شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ شاید بتوان نوع بافت شهری، فضای فیزیکی شهر و نزدیکی شهروندان به همدیگر و البته وجود سلایق مختلف سیاسی، فرهنگی و بومی در گچساران را از دلایل عمده توجه جامعه این منطقه به مسائل سیاسی و بومی برشمرد.

با نزدیک شدن به فضای انتخابات پیش‌ رو از چندی پیش گچساران وارد فضای داغ و خاص سیاسی پنهانی شده است، فضایی که امروز شبکه‌های اجتماعی شهروندان این شهرستان را صرفا انتخاباتی کرده است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در گچساران با توجه به شرایط خاص و متفاوت نسبت به دوره‌های گذشته از حساسیت بی‌سابقه‌ای برخوردار شده است که این شرایط التهاب و نگرانی‌های زیادی برای کاندیداها و طرفداران آن ایجاد کرده است.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل خاص شدن فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گچساران، عدم تکثر و اجماع غیرعلنی اصولگرایان این شهرستان بر یک کاندیدا بر خلاف دوره‌های گذشته است.

جبهه اصولگرایان گچساران در این دوره با حمایت از کاندیداتوری یک نفر عزم خود را برای پیروزی در انتخابات مجلس جزم کرده‌ است.

عدم شرکت دیگر کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات این دوره که هر کدام یک دوره نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بوده‌اند و تمرکز بر روی یک نفر با توجه به آرای بالای این سه نفر سبب نگرانی جبهه مقابل از طیف اصلاح‌طلبان شده است.

در جبهه اصلاح‌طلبان گچساران اما نماینده فعلی و پیروز دور گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور دارد که شرایط یاد شده طرفداران وی را تا حدود زیادی نگران کرده است.

وی که در حال حاضر ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد در راستای رفع محرومیت از گچساران اقدامات قابل قبولی انجام داد اما در برطرف کردن مشکل و خواسته اصلی مردم حوزه‌های خود در امر اشتغال و کاهش بیکاری هنوز راه زیادی تا موفقیت دارد و این این مسئله می‌تواند یکی از شعارهای مهم جبهه اصولگرا و طرفداران آن در گچساران شود.

به هر حال با توجه به اینکه وی نماینده کنونی گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی است محل تمرکز و کانون توجه کارشناسان و طیف‌های مختلف سیاسی از جمله اصولگرایان قرار گرفته است تا با به چالش کشاندن وی تنور انتخابات و فضای داغ سیاسی گچساران داغ‌تر از هر دوره‌ای شود.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.