انتقاد امام جمعه مارگون از اداره اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه مارگون از کم‌توجهی اوقاف کهگیلویه و بویراحمد به مساجد مارگون انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام رحم‌الله خواجه‌پور ضمن تبریک هفته اوقاف در مورد کم توجهی مسئولان فرهنگی به منطقه مارگون گفت: به دلیل عدم توجه مسئولان حوزه فرهنگ در منطقه مارگون مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه منطقه مارگون دارای ۱۶۲ روستا است که قریب به ۳۰ روستای آن دارای مسجد است، گفت: از این تعداد مسجد تنها ۱۷ مسجد آن قابل بهره‌برداری و مابقی راکد هستند.

خواجه‌پور افزود: نسبت به اینکه مساجد باید با کمک‌های مردمی ساخته شوند واقفیم اما با توجه به محرومیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد و هیچگونه در آمد اقتصادی برای این مردم وجود ندارد.

وی گفت: بعضی از مساجد نیمه تمام رها شده‌اند که می‌طلبد برای تکمیل مساجد اوقاف از هرگونه تلاشی دریغ نکند.

خواجه‌پور افزود: تا زمانی که مسئولین مسجد ساختن را جزو زندگی خود ندانند با مشکلات زیادی در جهت پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت مواجه خواهیم بود.

امام جمعه مارگون تصریح کرد: قریب به یک سال و دو ماه است که در کسوت امام جمعه مارگون هستم ولی تاکنون هیچ یک از مسئولین اوقاف برای بررسی مشکلات به این منطقه نیامده‌اند که این جای بسی تاسف و تامل است.

وی افزود: متاسفانه مرکز بخش مارگون فقط دارای یک مسجد است که همین یک مسجد هم با مشکلات عدیده‌ای از جمله نداشتن سرویس بهداشتی و نبود آبدارخانه و … مواجه است.

خواجه‌پور در دیداری که با مسئولان اوقاف در تهران داشت اشاره کرد و گفت: مشکلات را به آقای دکتر عسکری گفتیم و قرار است با جمع‌بندی و گزارش تصویری از مساجد بخش محروم مارگون مجددا به تهران عزیمت کرده تا بنا به قولی که جهت بررسی داده شد ترتیب اثر داده شود.

این خطیب جمعه بیان داشت: قریب به شش سال است  که با کمک مردم مارگون زمینی برای ساخت مسجد خریداری گردیده ولی بعضی از مسئولین قول و وعده‌هایی که داده‌اند عملی نشده است.

امام جمعه مارگون از خیرین مسجدساز الزهراء اصفهان که با همکاری و مساعدت مردم بعضی از روستاها از جمله روستای بیلوخر و شهرک در حال تکمیل و ساخت‌وساز مساجد هستند، تقدیر کرد.

امام جمعه مارگون از مسئولین ذیربط خصوصا اوقاف و امور خیریه استان خواست تا در تکمیل مساجد و بررسی مشکلات مساجد این منطقه همکاری لازم را به عمل آورند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.