تحول چشمگیر در خدمت رسانی به منطقه محروم زیلایی

دنانما: نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره یکی از بخش ها و حوزه های مورد حمایت و تقویت نمایندگان طرح ها و لوایح مربوط به توسعه روستاها بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ غلام محمد زارعی روز جمعه در نشست کارگروه توسعه روستایی و عشایری کهگیلویه وبویراحمد افزود: نمایندگان مجلس نیز آمادگی لازم و همکاری با دولت یازدهم و معاونت توسعه مناطق محروم در زمینه تصویب هر طرح توسعه ای برای توانمند سازی روستائیان را دارد.

زارعی بیان کرد: اهتمام ویژه دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور مبنی بر تقویت و توسعه روستاها اکنون فصل جدیدی را از کارهای عمرانی و زیرساختی همراه با نگاه های مشارکتی و تعاونی در روستاها بوجود آورده است.
وی با اشاره به برخی ایرادهای اساسی در نظام ساختاری مربوط به روستاهای کشور و افزایش بی رویه مهاجرت روستائیان نیز گفت: این مهم نیازمند یک کارکارشناسی و راهبردی و نظریه های علمی ، دقیق و موشکفانه از سوی تمامی ارکان نظام است.
زارعی با بیان اینکه اقدام های انجام شده در روستاهای بویراحمد و دنا در این دولت قابل رشد چمشگیری داشته است،افزود: در دو سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع جاده روستایی در این دو شهرستان بهسازی و آسفالت شده است.
وی ابراز داشت: در حوزه خدمات رسانی به منطقه محروم زیلایی با جمعیتی افزون بر ۱۲ هزار نفر جمعیت نیز تحول چمشگیری اتفاق افتاد و واژه محرومیت برای این حوزه دیگر نامانوس است.
زارعی اظهار کرد: در این دوسال همچنین حدود دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی در مناطق مختلف بویراحمد و دنا به شبکه های زهکشی و تامین آب کشاورزی مجهز شده اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: بر اساس مرکز آمار جمعیت روستایی استان حدود دو هزار و ۲۳۹ آبادی است که از این تعداد حدود ۵۶۵مورد خالی از سکنه است.
حسن نوروزی افزود: ۶۷۲ روستا نیز دارای جمعیتی کمتر از ۱۰ خانوار هستند.
وی با طرح این سئوال که آیا خدمات دهی و ایجاد زیرساخت ها در این روستاها قابلیت اجرایی به لحاظ توجیه اقتصادی و هزینه کرد بودجه های دولتی را دارد یا نه، گفت: البته استان در انجام اقدام ها و خدمت به این روستاها تاکنون کوتاهی نکرده است.
وی از دو برابر شدن بودجه دهیاری های استان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ خبر داد و گفت: اعتبار عمرانی دهیاری ها از محل ردیف های مختلف استانی در سال ۹۲ ۲۳۰ میلیارد ریال بود که با افزایش حدود دو برابری در سال ۹۳ به ۴۶۰ میلیارد ریال رسید.
نوروزی میزان اعتبار مصوب دهیاری ها در سال ۹۴ را نیز ۸۹۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تاکنون حدود ۲۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی ابراز داشت: علاوه بر اعتبارات مصوب در بودجه امسال برای دهیاری ها حدود ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از بخش حمل و نقل جهت توسعه راه های روستایی استان اختصاص یافت.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.