شرایط افراد برای رأی دادن در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

دنانما: مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۴۹۰ هزار نفر در این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هفتم اسفند امسال هستند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ محمد علی تقوی روز شنبه با بیان این که بیش از نیمی از این تعداد مرد و نیمی زن هستند،افزود: داشتن شناسنامه و کارت ملی برای رای دادن افراد بالای ۱۸ سالی ضروری است.

تقوی اظهار کرد : تاکنون بیش از ۳۰ هزار کارت ملی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده که پیش بینی می شود تا پایان سال آینده نیمی از واجدان شرایط کارت هوشمند دریافت کنند.
وی عنوان کرد: بیش از ۱۴دفتر پیش خوان ثبت احوال در استان آماده نام نویسی مردم برای صدور شناسنامه ویا کارت ملی است که این تعداد تا پایان سال جاری به دو برابر افزایش می یابد.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ جمعیت کهگیلویه و بویراحمدبیش از ۶۵۸هزار و ۶۲۹ نفر اعلام شد که نزدیک به ۴۸ درصد مردم آن در روستاها و ۵۲ درصد در شهرها زندگی می کنند.
جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از این سرشماری همواره بیشتر از جمعیت شهری بوده است اما در این سرشماری برای اولین بار تعداد افرادی که در شهرها زندگی می کردند از روستانشینان بیشتر شد.
کهگیلویه و بویراحمد با ۱۵ هزار و ۵۰۴ کیلومتر مربع، یک درصد از مساحت ایران و ۸۹صدم درصد از جمعیت کشور را دارد و به طور میانگین در هر کیلومترمربع آن ۴۲ نفر زندگی می کند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال در سه حوزه انتخابی بویراحمد و دنا، کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده و گچساران و باشت برگزار می شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.