افزایش آمار حوادث جاده ای استان به ۴۷۲۷ مجروح و ۷۵ کشته در ۹ ماهه امسال

دنانما: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳۴ درصدی فوتی های حوادث ترافیکی این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ جلال پوران فرد در جمع خبرنگاران افزود: طی ۹ ماهه سالجاری نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی ۲۱هزار و ۴۰ مورد ماموریت مختلف در سطح استان انجام داده اند که براساس آمار در این مدت هر ۱۸دقیقه یک ماموریت انجام شده است.

وی تعداد ماموریت‌های غیرتصادفی این مرکز امدادرسانی را در این مدت، ۱۷هزار و ۴۹۱ مورد عنوان و اظهارکرد: امدادرسانی به ۱۳۴نفر بیمار مسمومیت با مونواکسیدکربن که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایشی ۳۲درصدی برخوردار است یکی از مهمترین ماموریت‌های غیر‌تصادفی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، در طی ۹ ماهه امسال در هر ۱۸ دقیقه یک مأموریت اورژانسی در این مرکز انجام شده که نشان از حجم بالای کار و فعالیت نیروهای امدادی اورژانس استان است، خاطرنشان کرد: میانگین حضور نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان در صحنه حوادث و در درون شهرها پنج دقیقه و هشت ثانیه و در جاده ها هفت دقیقه و پنج ثانیه است و با توجه به اینکه نسبت به سال گذشته دیرتر بر سر صحنه حوادث می رسیم اما زمان رسیدن نیروهای این استان نسبت به سایر پایگاههای اورژانس جاده ای و شهری کشور مناسب تر است، ‌بطوری که میانگین کشوری زمان رسیدن بر سر صحنه حادثه در جاده ها ۱۴ دقیقه و در شهرها هشت دقیقه است .

پوران فرد تعداد ماموریتهای حوادث ترافیکی عوامل اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد در ۹ ماهه امسال را ۳۵۴۹ مورد اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۱۷۴۷ حادثه در جاده ها و ۱۸۰۲ مورد در حوزه های شهری رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بر اثر تصادفات جاده ای در استان ۴۷۲۷ نفر مجروح شدند و ۷۵ نفر جان خود را از دست دادند، ادامه داد: در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۳۶۲۳ نفر در تصادفات جاده ای مجروح و ۴۹ نفر فوت شدند که نشان از افزایش ۲۳درصدی مصدومین و ۳۴درصدی فوتی های حوادث ترافیکی در مأموریت‌هایی که نیروهای امدادی ۱۱۵ در محل حادثه حضور می یابند، دارد.

رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد با بیان این اینکه تعداد ۳۵ پایگاه اورژانس در سطح استان مشغول به خدمت است که ۱۲پایگاه شهری و ۲۳ پایگاه در جاده‌های استان مستقر هستند، بیان کرد: ۴۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس در اختیار پایگاه‌ها و نیروهای عملیاتی اورژانس است که با توجه به موقعیت و کوهستانی بودن و صعب العبور بودن بعضی از نقاط استان احتیاج به امدادهوایی و آمبولانس‌های کمک‌دار است.

پوران فرد اضافه کرد: مردم استان در مواقع بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با تلفن ۱۱۵ تماس گرفته، درسوانح ترافیکی اگر انفجار و سقوط سرنشینان خودروها را تهدید نمی کند از جابجایی و حرکت دادن مصدومان خودداری کرده، از نشاندن کودکان و خردسالان در صندلی های جلو بپرهیزند و در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.