باید با آگاهی و بصیرت مراقب فتنه جدید بود و این یک تکلیف و وظیفه است

دنانما: عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: در فتنه ۸۸ وقتی مردم دیدند که اسلام، انقلاب، نظام و قرآن در خطر است تحمل نکردند و به طور خودجوش به صحنه آمدند و در یک قیام همه جانبه بساط نفاق داخلی و فتنه را برچیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛حجت‎الاسلام والمسلمین سید صدرالدین شریعتی در مراسم ۹ دی یاسوج در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: از اوایل پیروزی انقلاب تاکنون بیش از ۲۰ انتخابات در کشور برگزار شده است و بر اساس قانون هر فردی که نسبت به نتایج انتخابات و میزان آرا شکایت و اعتراض دارد می‌تواند از طریق مراجع قانونی از جمله شورای نگهبان شکایت خود را پیگیری کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد: برای اولین بار در سال ۸۸ انتخاباتی در کشور برگزار شد که وضعیت ویژه و حالتی خاص داشت و طرفداران برخی از کاندیداها تمام قوانین و ضوابط انتخابات و نهادهای ذی ربط را زیر سوال بردند و با این نهادها ستیز کردند.

شریعتی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور در انتخابات سال ۸۸ شرکت کردند ولی در ابعاد مختلف دچار چالش جدی شد، افزود: قبل از انتخابات برخی رسانه‌های خارجی تبلیغ کردند که می‌خواهند در این انتخابات تقلب کنند و عده‌ای افراد داخلی که دارای سوابق اجرایی و انقلابی بودند این سخنان را نیز تکرار کردند

وی ابراز کرد: در روز انتخابات هم عده‌ای گفتند که اگر یکی از سران فتنه پیروز نشود تقلب شده و باز در همین روز همین فرد در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که من برنده انتخابات هستم.

شریعتی تصریح کرد: استکبار این توطئه را راه انداخته بود تا از این رهگذر به پیکر نظام و انقلاب ضربه بزند و انقلابی را که خون بهاء هزاران شهید، جانباز و آزاده است، چوب حراج بزنند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبائی تهران گفت: پس از اعلام نتایج انتخابات تفاوت آرا احمدی نژاد با رقبایش فاحش بود با این وجود عده‌ای گفتند رأی ما را خورده‌اند و باید پس داده شود.

شریعتی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همان موقع متوجه شدند که یک کودتای رنگین در حال شکل‌گیری است و با درایت خود با کاندیداها صحبت کردند و اعتراضات آنان را شنیدند و به شورای نگهبان اعلام کردند که زمان شکایت کاندیداهای معترض تمدید شود اما با وجود همه این شرایط طرفداران یکی از کاندیداها خواستار ابطال انتخابات بودند زیرا خود را برنده می‌دانستند و معتقد بودند باید حق آنان برگراننده شود و به صراحت اعلام کردند شورای نگهبان را قبول نداریم و شکایت هم نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و اروپایی‌ها حمایت همه جانبه از سران فتنه را در دستور کار داشتند، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران ۸ ماه جنایت کردند و مسجدها و قرآن را آتش زدند و مغازه‌ها را غارت کردند و سران فتنه این حرکت‌ها را محکوم نمی‌کردند.

شریعتی اظهار داشت: وقتی مردم دیدند که اسلام، انقلاب، نظام و قرآن در خطر است تحمل نکردند و به طور خودجوش به صحنه آمدند و در یک قیام همه جانبه بساط نفاق داخلی و فتنه را برچیدند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: باید با  آگاهی و بصیرت مراقب فتنه جدید بود و این یک تکلیف و وظیفه است.

شریعتی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال ۶۸ تاکنون که هدایت کشتی انقلاب را بر عهده گرفته توانسته با هوشیاری و تدبیر خود بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کرده و کشور را از بحران‌ها عبور دهد.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبائی تهران افزود: ولایت فقیه، عمود و خیمه انقلاب است و مردم هم یار دیرین امام، نظام، انقلاب و ولایت فقیه هستند و در مقابل دشمنان می‌ایستند.

وی با اشاره به هفته وحدت و اینکه امام خمینی(ره) فاصله بین دو ولادت پیامبر را بنام هفته وحدت نامگذاری کرد، گفت: پس از پیروزی انقلاب دشمن بر روی مسائل مذهبی اقدام کرد تا بین مسلمانان اختلاف و درگیری مذهبی ایجاد کند تا به دین مبین اسلام ضربه بزند.

شریعتی تصریح کرد: هفته وحدت فرصتی برای ایجاد اتحاد بین شیعه و سنی برای مقابله با توطئه‌های دشمن است تا نتوانند به دین اسلام ضربه بزنند.

وی ابراز کرد: دشمنان از مقدسات دینی مسلمانان شامل پیامبر، کعبه و قران کریم می‌ترسند و برای همین بارها اقدام توهین به مقدسات اسلام کرده‌اند که مسئله سلمان رشدی، آتش زدن قرآن توسط کشیش آمریکایی و توهین به پیامبر از جمله این موارد است.

شریعتی تصریح کرد: دشمن با مقدسات دینی مسلمانان سر جنگ دارد و امام خمینی(ره) این توطئه را به خوبی تشخیص داد و هفته وحدت را نامگذاری کرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.