اداره راه استان باعث ایجاد خطر در محور “یاسوج – اصفهان” شده است + تصاویر و مستندات

دنا نما: کوتاهی اداره کل راه استان کهگیلویه و بویراحمد در قسمتی از محور یاسوج – اصفهان، رانندگی در این محور را با مخاطره همراه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ بعد از گذر از شهر یاسوج به سمت اصفهان و در ۵۵ کیلومتری این محور بعد از تونل شماره ۲ و در بالا دست ایستگاه تقویت فشار گاز شترخون، کوتاهی و کم کاری اداره راه در ایجاد یک مسیر امن، رانندگی در این مسیر را بسیار خطرناک کرده است.

بعد از افتتاح جاده یاسوج به اصفهان در دهه های گذشته، بعد از تونل شماره ۲ این جاده به دلیل رانش زمین و قرار گیری در یک شیب تند شکسته شد و تلاش راهداری برای ترمیم این تکه از محور بی فایده بود، چرا که با زیرسازی و آسفالت مجدد، همچنان رانش و شکستگی جاده و دست انداز ادامه داشت و باعث کندی حرکت و تصادفات در این قسمت از محور شده بود.

امسال در یک اقدام سنجیده اداره راه استان، اقدام به ایجاده محور جدید در بالادست این جاده با زیرسازی مناسب و اصولی و جلوگیری از خطرات احتمالی کرد که حدود ۲ ماه پیش مسیر جدید به زیر بار ترافیک رفت.

کوتاهی اداره راه در زمان بعد از زیر بار ترافیک رفتن مسیر جدید شروع شد و هنوز هم ادامه دارد. چرا که بعد از زیر بار ترافیک رفتن مسیر جدید، مسیر گذشته را مسدود نکرده و در هر دو مسیر تردد وجود دارد و معلوم نیست که آیا مسیر قدیمی نیز جزئی از جاده هست و یا از بار ترافیک خارج شده است.

عدم وجود علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی مبنی بر دو خطه و یا چهار خطه بودن مسیر جهت هدایت راننده به لاین مناسب و وجود خط کشی های گیج کننده در هر دو مسیر و به اشتباه انداختن رانندگان وسیله نقلیه باعث سردرگمی راننده در انتخاب مسیر مناسب را می نماید و هر آن امکان برخورد و تصادف در این مسیر ۱۰۰ متری وجود دارد.

لازم به ذکر است این قسمت از جاده حد فاصل یک پیچ خطرناک و تونل شماره ۲ و در بالا دست پرتگاه بزرگی واقع شده است که در صورت ادامه این روند احتمال تصادف و خطرات جانی، خصوصا در شب و زمانی که دید کمتر می شود بسیار زیاد است.

محور یاسوج - اصفهان (۱) محور یاسوج - اصفهان (۲) محور یاسوج - اصفهان (۳) محور یاسوج - اصفهان (۴) محور یاسوج - اصفهان (۵) محور یاسوج - اصفهان (۶)

۱ نظر

  • جناب مدیرکل ترا به جان هرکس که دوست داری یه دست به جاده شهر چیتاب بطرف  روستای گندم کش بکش لبه یا شانه یاکناره جاده پر.گل وسنگلاخ شده وموقع بارش اب وسط جاده جاری میشود خلاصه جاده خیلی باریک شده وعبور ومرور به سختی انجام میگیرد یک د ستگاه لودر وگریدل به مدت یکروز کافی است

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.