زندگی سخت و طاقت فرسای اهالی روستای شترخون بخش پاتاوه + گزارش تصویری

دنانما: وجود مشکلات در روستای شترخون بخش پاتاوه زندگی را بر مردمان این روستا سخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ اهالی روستای شترخون برای ادامه زندگی با مشکلات فراوانی روبرو هستند که می طلبد مسئولین نسبت به رفع مشکلات و ایجاد آسایش و آرامش برای اهالی این روستا اقدام کنند.

روستای شترخون در پایین کوهی با شیب تند واقع شده است که به گفته اهالی، تا کنون چند بار ریزش داشته و سنگ های جدا شده از کوه با منازل مسکونی برخورد داشتند.

روستای شترخون (۸)

در حا حاضر نیز تکه ای از کوه با وزن چندین تن نیز به صورت بسیار خطرناکی با کمترین تعادل و چسبندگی با کوه، هر لحظه امکان سرازیر شدن و برخورد با مردم و ایجاد یک فاجعه در این روستا را دارد.

از جمله مشکلات این روستا عدم جمع آوری و دفن زباله های روستا و رهاسازی زباله در اطراف روستا است. که به گفته احمد اقبالی دهیار روستا، تا کنون هیچ گونه زباله ای در این روستا جمع آوری و امحاء نشده است و دلیل آن نداشتن هزینه در این ارتباط است.

روستای شترخون (۴)

دهیار روستای شترخون ادامه داد: برق و گاز مصرفی اهالی این روستا از ایستگاه گاز مجاور روستا تامین می شود و از خدمت رسانی اداره برق و شرکت گاز استان خارج است از نداشتن همکاری روسای “ایستگاه گاز پتاوه” واقع در این روستا گله مند است و خواستار توجه جدی مسئولین به این مشکل اساسی است.

وی افزود: از دیگر مشکلات این روستا، نداشتن خانه بهداشت و فضای ورزشی و نیمه کاره رها شدن طرح هادی و خاکی بودن کوچه های روستا و جایگذاری نامناسب شبکه آب رسانی روستا و از همه مهمتر نداشتن اطلاع دقیق از شبکه گازرسانی روستاست و بعضی از خانه های این روستا خواسته یا ناخواسته بر روی شبکه اصلی انتقال گاز روستا ساخته شده است و نقشه دقیقی از خط اصلی گاز روستا در دسترس نیست.

اقبالی ادامه داد: ایستگاه گاز مجاور این روستا، زندگی را بر مردم این روستا سخت و طاقت فرسا کرده است و آلودگی زیست محیطی و صدای ناشی از فعالیت های آن بر اعصاب و شنوایی مردم این روستا تاثیر گذاشته است و انتظار می رود که روسای “ایستگاه گاز پتاوه” همکاری بهتری با مردم در خصوص رفع مشکلات داشته باشند.

روستای شترخون (۱)

رهبر رحیمی از اهالی روستای شترخون و سیم بان اداره برق شهرستان دنا نیز وضعیت شبکه برق این روستا را به دلیل فرسودگی کابل های برق و تیرهای چوبی برق، خطرناک خواند و گفت: پایه های برق این روستا بیشتر از نوع چوبی هستند که به دلیل پوسیدگی و همچنین پاره شدن کابل های برق اصلی روستا  نیاز به تعمیر اساسی و اصلاح شبکه دارد.

روستای شترخون (۷)

کرامت بزرگمهر بخشدار پاتاوه نیز با حضور در جمع مردم روستای شترخون گفت: در بحث جمع آوری زباله و امحاء آن، اهالی روستا باید با جمع آوری خودیاری مالی و همکاری با دهیار روستا اقدام کنند.

بزرگمهر ادامه داد: در خصوص مشکل شبکه آب رایزنی لازم با اداره آبفای روستایی شهرستان دنا را خواهد داشت تا مشکل شبکه آب این روستا برطرف شود.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در خدمت رسانی به مردم، نداشتن بودجه کافی است و انتظار می رود اهالی روستاهای این بخش همکاری مناسب با دهیاران در خصوص مشکلات مالی در حوزه خدمات را داشته باشند.

روستای شترخون (۹)

بخشدار پاتاوه نیز از نزدیک شاهد تکه ای از کوه که جان مردم این روستا را تهدید می کند قرار گرفت و قول داد که در این ارتباط نیز اقدامات موثر از طریق بنیاد مسکن و ستاد حوادث انجام گیرد.

لازم به ذکر است روستای شترخون در ۵۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراخمد و در بخش پاتاوه شهرستان دنا با جمعیتی افزون بر ۵۰۰ نفر و ۱۰۰ خانوار واقع شده است.

۵ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.