پیش بینی اشتغال ۶۵ هزار نفر از فرزندان ایثارگران در مراکز دولتی و خصوصی

دنانما: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ۶۵ هزار نفر از فرزندان ایثارگران در نوبت اشتغال هستند که تا پایان برنامه ششم توسعه این افراد در مراکز دولتی و خصوصی جذب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ سید منصور میرمرادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد شهید برای بهسازی گلزارهای شهدا در سراسر کشور اعتبارات خوبی در نظر گرفته و تا پایان برنامه سه ساله ششم ساماندهی تمامی گلزارهای شهدا در سطح کشور انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید کشور بیان کرد: وضعیت ساماندهی گلزارهای شهدا در استان کهگیلویه و بویراحمد رضایت‌بخش است و با کمک مجموعه استان تا پایان سال ۹۵ تمام گلزارهای این استان ساماندهی می‌شوند.

وی در خصوص تأمین مسکن ایثارگران تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای تأمین مسکن ایثارگران براساس استان‌هایی که جمعیت بیش از یک میلیون نفر دارند ۸۵ میلیون تومان و به تناسب استان‌های زیر یک میلیون نفر ۷۵ میلیون تومان است که سهمیه ابلاغی بانک مرکزی به بانک‌ها با توجه به اوضاع اقتصادی کشور به میزان تناسب جذب نمی‌شود.

این مسئول بیان کرد: برای سال جاری تأمین مسکن ۱۰۰ هزار نفر دیده شده که با توجه به مشکلات فراوان بانکی تاکنون ۳۰ درصد مبلغ اختصاص داده شده برای تأمین مسکن ایثارگران جذب شده است.

میرمرادی ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگران را از سیاست بنیاد شهید دانست و افزود: در گذشته ایجاد اشتغال برای جانبازان، آزادگان و فرزندان آنها بوده اما دامنه ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگران دیده شده که پیش‌بینی می‌شود ۶۵ هزار نفر از فرزندان ایثارگران در نوبت ایجاد اشتغال باشند که تا پایان برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد از این افراد در مراکز دولتی و بخشی در مشاغل خصوصی جذب شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی با اشاره به نگاه ویژه سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به مناطق محروم گفت: توجه به استان‌های کمتر برخوردار جزء برنامه این سازمان است و سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و کمک به این استان برای ایجاد مراکز توانبخشی در راستای توجه به مناطق محروم است، ضمن اینکه تلاش می‌شود تا پایان سال ۹۶ تمام پروژه‌های توانبخشی بنیاد شهید در سطح کشور به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: کلنگ احداث مجتمع توانبخشی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ سال پیش به زمین زده شد اما تاکنون پیشرفت این مجتمع ۱۲ درصد بوده که با توجه به محدودیت‌های استان در تأمین منابع مالی بیشتر هزینه آن توسط سازمان بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: برای ایجاد مرکز توانبخشی استان کهگیلویه و بویراحمد مجموعه استان ۷۰۰ میلیون تومان و این سازمان دو میلیارد تومان را متقبل شد که ساخت مرکز توانبخشی استان ظرف دو روز آینده آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۵ فاز اول این مجتمع به بهره‌برداری برسد

۲ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.