خسارت “سد خرسان سه” به حوزه سادات محمودی بیش از چهارهزار میلیارد ریال اعلام شد

دنانما: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنوز هیچ گونه مجوز زیست محیطی برای احداث سد خرسان سه دریافت نشده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما، پژمان نیک اقبالی با اشاره به اینکه طرح ملی سد خرسان سه خسارت های قابل توجهی برای این استان دارد، افزود: احداث این سد نیازمند همکاری مدیران اجرایی و وزارت نیرو در تامین خسارت وارده ناشی از این سد است.

وی اظهارکرد: در سال ۹۳ برآورد خسارت به روستاهای حوزه سادات محمودی بیش از چهارهزار میلیارد ریال اعلام شد.
نیک اقبالی تصریح کرد: در صورت اجرای این طرح ۱۶ روستا بطور کامل زیرآب خواهد رفت و ارتباط شش روستا نیز با مرکز استان قطع خواهد شد.
وی ابراز داشت: بر اساس اعلام مسئولان وزارت نیرو و مشاور طرح میزان ذخیره آب پشت سد خرسان سه پس از افتتاح سالانه حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب است و ظرفیت آبگیری از آن برای بخش های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت کهگیلویه و بویراحمد در هر سال نیز حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب خواهد بود.
نیک اقبالی عنوان کرد: حدود پنج هزار نفر از اهالی روستاهای اطراف سد خرسان سه از مازه کز تا ده برایی باید در سایر مکان ها از قبیل شبلیز، بیژگن و رودشتی اسکان داده شوند.
وی گفت: پس از اسکان این افراد در نقاط جدید باید مسایلی شامل ایجاد اشتغال و تامین زیرساخت های لازم برای رفاه آنان نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
نیک اقبالی بیان کرد: مجری طرح ملی سد خرسان سه وزارت نیرو و مکان ساخت آن نیز استان چهارمحال و بختیاری است.
وی عنوان کرد: هنوز اقدامات خاصی به جز ساخت تونل انحرافی و تجهیز کارگاه در زمینه اجرای طرح ملی سد خرسان سه انجام نشده و با برخی رایزنی ها با مسئولان وزارت نیرو می توان خسارت های وارده به بخش های مختلف اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را کاهش داد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.