معدوم کردن ۲۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ با حکم قضایی در یاسوج

دنانما: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد از معدوم شدن دو محموله غیربهداشتی دو و ۲۰۰ تنی با حکم قضایی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما، دکتر سید مختار رجائی فر افزود: شب گذشته با حضور قاضی سازمان تعزیرات حکومتی استان ،اولین محموله غیربهداشتی مرغ که شامل یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم بوده بدلیل تب داربودن لاشه مرغها  غیرقابل مصرف تشخیص داده شده  و معدوم گردیدند..
وی اظهارکرد: محموله دوم که یک تن وزن داشت بدلیل منقضی شدن تاریخ مصرف آن در یکی از واحدهای عرضه مرغ شناسائی و با حکم قضائی معدوم گردید.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت:  یکی از عوامل مهم و اساسی در حفظ سلامت مواد غذایی، رعایت بهداشت در چرخه تولید، نگهداری، فرآوری و توزیع اقلام خام دامی است.
وی عنوان کرد: فرآورده های خام دامی نقش مهمی در سبد غذایی خانواده ها ایفا نموده و اهمیت بالایی در تأمین نیازهای اساسی غذایی بدن دارند و هرگونه سهل انگاری درمراحل تولید تا عرضه  ، قابل اغماض نبوده و امنیت غذایی را به خطر می اندازد.
دکتر رجائی فرگفت:   دامپزشکی به عنوان متولی امر نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در این راستا نقش محوری داشته و شهروندان می توانند تخلفات بهداشتی مرتبط با فرآورده های خام دامی را با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۱۲ دامپزشکی در هرساعت از شبانه روز در میان بگذارند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.