بالاترین آمار فوتی حوادث رانندگی استان در شهرستان های بویراحمد و دنا

دنانما: مدیر کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶۰ نفر در یازده ماهه سال ۹۴ در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما، کامروز امینی در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته این تعداد در مدت مشابه ۱۷۴ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه فوت ناشی از حوادث رانندگی کاهش ۸ درصدی داشته است، اظهار داشت: بیشترین آمار  فوتی ها  با ۷۳ درصد در شهرستانهای بویراحمد و دنا اتفاق افتاده است که در این دو شهرستان آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در حوادث رانندگی ۱۱۷ مورد بود.

امینی اظهار داشت: آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در حوادث رانندگی در شهرستان گچساران ۲۸ مورد و در شهرستان کهگیلویه ۱۵ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد فوتی های تصادف در مسیر های برون شهری استان بوده است، عنوان کرد: از ۱۶۰ مورد فوتی در تصادفات استان، ۱۴۲ مورد در تصادفات برون شهری، ۱۶ مورد در تصادفات درون شهری و دو مورد نیز در جاده روستایی اتفاق افتاده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان ۵۵ درصد متوفیان را متاهل عنوان کرد و افزود:  از مجموع متوفیان تصادف در استان ۸۹ نفر متاهل و ۷۱ نفر نیز مجرد بوده اند که از این تعداد ۴۴ نفر زن و ۱۱۶ نفر مرد بوده اند.

امینی آبان ماه را در صدر ماه های پر حادثه سال دانست و گفت: بیشترین آمار ثبت فوتی ها در ماه آبان ۲۰ مورد بوده است و مهرماه با ۱۹ مورد و اردیبهشت با ۱۸ مورد بیشترین فوتی ها را در سال داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد متوفیان عابر و ۳۹ درصد راننده بوده اند، تصریح کرد: از تعداد ۱۶۰ نفر فوت در یازده ماه سال ۹۴ در حوادث رانندگی، ۶۲ نفر راننده، ۳۲ نفر عابر، ۶۵ نفر سرنشین یا ترک وسیله نقلیه و یک نفر نامعلوم ثبت شده است.

امینی اظهار داشت: ۵۶ درصد تصادفات در روز و  ۳۴ درصد در شب اتفاق افتاده است که در این تصادفات ۹۰ مورد از تصادفات منجر به فوت در روز، ۵۵ مورد در شب و ۱۵ مورد در طلوع و غروب آفتاب بوده است.

وی ۵۵ درصد از تصادفات را نتیجه برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر عنوان کرد و افزود: ۸۸ مورد از تصادفات به علت برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر، ۳۲ مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر متوفی، ۲۵ مورد واژگونی،۱۰ مورد برخورد وسیله نقلیه با شئ ثابت و سایر موارد شامل سقوط، حریق و نامعلوم بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه ۵۶ درصد از تصادفات، منجر به فوت در محل حادثه شده است، تصریح کرد: ۹۰ مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه شده و ۵۴ نفر نیز در بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

امینی افزود: ۱۴ نفر در راه انتقال به بیمارستان فوت شده و زمان فوت دو نفر از قربانیان تصادف در استان نیز نامعلوم اعلام شده است.

وی آمار مصدومین ناشی از تصادفات در یازده ماهه سال جاری را سه هزار و  ۵۰۹ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد دو هزار و ۴۶۵ نفر مرد و یکهزار و ۴۴ نفر زن بوده اند.

امینی با بیان اینکه این آمار در مدت مشابه سال قبل سه هزار و ۱۸۹  نفر بوده است، افزود: تعداد مصدومین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.