اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۶ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

دنانما: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز در ۳۶ بقعه کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امسال نیز مانند سال‌های گذشته طرح آرامش بهاری را در اماکن متبرکه سراسر استان برگزار خواهد کرد.

وی ایام نوروز را فرصتی مناسب جهت توسعه و تبلیغ بیشتر معارف دینی و فرهنگ ایرانی و اسلامی عنوان کرد و افزود: سعی داریم طرح آرامش بهاری را در بقاع متبرکه‌ای که زائر بیشتری دارند اجرا کنیم.

مدیر اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: از سازمان اوقاف و امور خیریه تقاضای ۵۴ نفر جهت اجرای این طرح در بقاع متبرکه استان را داشته ایم که امیدواریم حداقل ۴۰ را برای استان تأمین کنند.

این مسئول مذهبی با عنوان این که طرح آرامش بهاری در قالب خیمه‌های معرفت برگزار خواهد شد، اذعان کرد: احکام، قرآن، نماز، مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، آسیب‌شناسی مشکلات و معضلات ارائه راهکار جهت رفع آنها از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این طرح آموزش داده می‌شود.

جنتی‌پور تصریح کرد: این موضوعات و مباحث فرهنگی، دینی و اجتماعی توسط متخصصین این رشته‌ها و در قالب‌های نوین آموزشی برای افراد ارائه خواهند شد.

وی با اشاره به این که این طرح در ۳۶ بقعه متبرکه در سراسر استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: به تناسب ظرفیت هر شهرستان در یک یا دو بقعه طرح اجرا خواهد شد ضمن این که امامزاده‌های شاخص استان جهت برگزاری این طرح در اولویت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که افراد زیادی در ایام نوروز به زیارت امامزاده‌ها می‌روند، گفت: این ایام فرصت مناسبی جهت توسعه و ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی است.

جنتی‌پور با تأکید بر اجرای این طرح در بقاع متبرکه استان، تصریح کرد: نهال دین و ارزش‌های اخلاقی باید در بقاع متبرکه کاشته شود.

وی در پایان گفت: طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز از ۲۸ اسفند در استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.