تشریح چشم انداز فعالیت های آینده اداره تبلیغات اسلامی در استان

دنا نما: مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتقاء سطح کیفی قرآن‌آموزان در دستور کار تبلیغات اسلامی استان است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت‌الاسلام حمید برازش با اشاره به برنامه‌های تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به شاخص‌ها و ظرفیت‌های استان دو جلد کتاب برای اجرای طرح پنج ساله تبلیغات اسلامی تهیه شده که در هر سال یک برنامه مشخص در استان اجرا می‌شود.

وی ارتقاء سطح کیفی قرآن‌آموزان را از برنامه‌های مهم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد دانست و بیان کرد: برای ارتقاء سطح کیفی قرآن‌آموزان نیازمند کمک و همراهی مسئولان ارشد استان برای اعطای اعتبارات فرهنگی هستیم که در صورت جذب اعتبار هر ساله به ۱۰۰ نفر آموزش ۱۰ جزء قرآن داده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با اجرای این طرح نخبگان قرآنی در استان شناسایی و در مدت پنج سال قرآن‌آموزان زیادی در استان تربیت خواهیم کرد.

برازش عدم اقامه نماز در سه نوبت را خلأ بزرگی دانست و افزود: برای شکوفایی مساجد، توجه نسل جوان به مکان‌های دینی و مذهبی و ایجاد طراوت و شاداب در مساجد برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد توجه به هیأت مذهبی را از دیگر برنامه‌های خود دانست و گفت: شناسایی و ساماندهی هیأت مذهبی و استفاده از سخنرانانی مجرب در دستور کار تبلیغات اسلامی استان است.

وی تلفیق نهاد‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار کرد: تعامل با ائمه جمعه، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راس آنها نماینده ولی فقیه برای انجام برنامه‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی در دستور کار است، ضمن اینکه فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب برنامه‌های این اداره کل است.

این مسئول با اشاره به تعامل با اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز استان گفت: با همکاری اصحاب‌ رسانه و صدا و سیما می‌توان برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح استان با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی را انجام داد.

برازش با بیان اینکه شهدای گمنام زیادی در مناطق مختلف استان هستند؛ افزود: برگزاری دعای ندبه و سایر برنامه‌های محوری در جوار قبور شهدای گمنام لازم و ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با ائمه جماعات نشست‌هایی خواهیم داشت و ائمه جماعات تجهیز و تغذیه فرهنگی می‌شوند و به آنها برنامه داده می‌شود و از آنها برنامه می‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند‌، افزود: برنامه‌هایی برای حوزه بانوان در استان وجود ندارد که در این مورد کمیته فرهنگی بانوان با کمک نهادهای فرهنگی، مذهبی و حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل می‌شود.

برازش از شناسنامه‌دار کردن اماکن و مساجد استان خبر داد و گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی از کانون مداحان و شناسنامه‌دار کردن هیئت‌های مذهبی از برنامه‌های مدنظر تبلیغات اسلامی است.

وی با تأکید بر همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان گفت: بحث قومیت برای استان سم است و نباید با بحث قومیت مانع توسعه فرهنگی در استان شویم.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی بازوان تبلیغات اسلامی هستند که با جلسات و نشست‌هایی مشکلات هیئت‌های مذهبی شناسائی و در جهت رفع آنها تلاش می‌شود.

برازش اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی نیازمند اعتبارات است که با تعامل با مسئولان ارشد استان در جهت افزایش و جذب اعتبارات تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های مدنظر حوزه دینی اجرا شود.

وی اظهار کرد: برخی از برنامه‌های فرهنگی نیازمند مدیریت صحیح است که برای اجرای این برنامه‌ها از ظرفیت شهرداری‌ها و موقوفات استفاده خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به فعال بودن حوزه‌های علمیه خواهران و برادران گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند خلأهای فرهنگی در مساجد، اماکن و مدارس را رفع کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.