قلب اقتصاد اروپا میزبان کالاهای کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه تولیدات صنعتی استان در حال صادرشدن به قلب اقتصادی اروپا از جمله آلمان و انگلیس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران افزود: در سالجاری برخی از تولیدات صنعتی استان با ریشه گیاهی همچون پودر و عصاره شیرین بیان و محصولات آرایشی و بهداشتی به کشورهای آلمان و انگلیس صادر شده است.

وی بیان کرد: تولیدات خاص و منحصر به فرد کهگیلویه و بویراحمد توانایی گشایش بازارهای داخلی و خارجی را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون افزون بر ۷ میلیون دلار کالا کهگیلویه و بویراحمد از گمرک استان و سایر گمرکات به برخی از کشورهای خاورمیانه و اروپا صادر شده است.

دیودیده تصریح کرد: مجموع صادرات استان ۷ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۹۵۸ دلار و به صورت حجمی به میزان ۲ تن و ۴۷۸ هزار بوده است.

وی انواع محصولات صادراتی استان را پودر و عصاره شیرین بیان، لوزام آرایشی و بهداشتی، موکت و مواد غذایی دانست و عنوان کرد: این کالاها به کشورهای هدف صادرات کالای استان آلمان، انگلیس، امارات متحده عربی، عراق، افغانستان و پاکستان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: صادرات غیر نفتی به خصوص کالاهای صنعتی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه را بهبود ‌بخشیده و سبب کسب درآمدهای ارزی برای تامین نیازهای وارداتی در کشور می‌شود و همچنین ضریب تاثیرپذیری کشور از تحولات سیاسی و اقتصادی جهانی که بواسطه تکیه بر اقتصاد نفتی بوجود می‌آید را کاهش می‌دهد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.