آماده باش هلال احمر استان با اجرای طرح امداد و نجات نوروزی

دنا نما: مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۳ طرح ویژه نوروزی توسط هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، مسعود مثنوی با اشاره به برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز اظهار کرد:‌ جمعیت هلال‌احمر استان با اجرای سه طرح نوروزی در ایام نوروز ۹۵ از ۲۶ اسفند تا ۱۴ فروردین ۹۵ در خدمت مسافرین نوروزی است.

وی گفت: طرح امداد و نجات نوروزی اولین طرح هلال‌احمر است که در آن استقرار ۱۴ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان را خواهیم داشت.

مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در تکمیل اظهارات خود در خصوص این طرح گفت: استقرار ۴۵ خودروی امدادی و آمبولانس، فعالیت ۱۵۰ نفر نجاتگر و امدادگر، آماده‌باش تیم توانا (تیم امدادی خواهران)، فعالیت ۹ کشیک امدادی در استان و شهرستان‌ها، پاسخگو بودن ندای امدادی ۱۱۲ در شبانه‌روز و استقرار بالگرد امدادی در محورهای مواصلاتی استان در این طرح اجرا می‌شود.

مثنوی به دومین طرح هلال‌احمر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی «استقبال و راهنمایی مسافرین» با شعار بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم طرح دوم ما در هلال‌احمر است.

وی گفت: استقرار ۱۵ پست ثابت در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های استان، ۶ پست سیار، ۱۴ خیمه نماز، ۱۴ ایستگاه سلامت، ۱۴ فضای دوستدار کودک، ۱۴ چادر فرهنگی و فعالیت بیش از ۷۰۰ جوان داوطلب در این طرح اجرا می‌شود.

مدیرعامل هلال‌احمر استان به طرح داوطلب‌یار امداد و نجات به عنوان سومین طرح هلال‌احمر در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: استقرار ۶۰ پزشک و پیراپزشک داوطلب در ۶ پایگاه در محورهای مواصلاتی و ارائه خدمات درمانی رایگان، تست فشار خون، درمان سرپایی در مجموع ۴۱ پایگاه طرح نوروزی هلال‌احمر در سطح استان با استقرار ۷۰ خودروی امدادی، آمبولانس و اداری و فعالیت بیش از ۹۰۰ نفر در زمینه فعالیت‌های امدادی، استقبال و راهنمایی مسافرین، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از ۲۶ اسفند ۹۴ لغایت ۱۴ فروردین ۹۵ خدمت‌رسانی می‌کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.