منطقه “خاریدون دنا” زیر کشت گیاهان دارویی رفت

دنا نما: به همت پروژه زاگرس مرکزی طرح کشت گیاهان دارویی در منطقه خاریدون دنا با همکاری موسسه زسیت‌محیطی سبزیاران امیرچمران انجام شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، صبح امروز و با حضور جمعی از تشکل‌های زیست‌محیطی و با همکاری پروژه زاگرس مرکزی کشت گیاهان در معرض انقراض از جمله موسیر، بن‌سرخ و کرفس در منطقه خاریدون پارک ملی دنا انجام گرفت.

آفرین فرهمند مدیرعامل موسسه زیست‌محیطی سبزیاران امیر چمران در حاشیه اجرای این طرح  با اشاره به اینکه این کار به منظور جلوگیری از انقراض گیاهان در معرض انقراض مانند کرفس، بن سرخ و موسیر و جاشیر انجام گرفت، اظهار کرد: این طرح با همکاری اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد و پروژه زاگرس صورت گرفت.

فرهمند با بیان اینکه انجام طرح‌هایی از این جنس کمک شایانی به حفظ و احیای گیاهان در معرض انقراض و تقویت و حفظ خاک دارد، اظهار کرد: فاز اول این طرح در منطقه خاریدون دنا به وسعت ۱۲ هکتار انجام شد.

وی تصریح کرد: فاز دوم این طرح با مشارکت‌ پروژه زاگرس و اداره کل محیط زیست استان در منطقه دیوهاشم دنا انجام خواهد شد.

فرهمند با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در حفظ و احیای گیاهان مرتعی  یادآور شد: در قالب همین طرح حدود پنجاه خانوار ساکن مناطق روستایی دنا به کشت گیاهان خوراکی و دارویی در معرض انقراض مانند بن سرخ، کرفس و موسیر در مراتع اقدام خواهند کرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.