برگزاری مراسم اعتکاف با دستوالعمل موجب خروج آن از ابعاد مردمی می شود

دنا نما: فرماندار بویراحمد گفت: برنامه های مراسم معنوی اعتکاف با مدیریت مردم در نقاط مختلف این شهرستان برگزار شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید محمدکاظم نظری عصر یکشنبه در نشست هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان بویراحمد افزود: برگزاری این مراسم بر اساس دستورالعمل موجب خروج آن از ابعاد مردمی می شود.

وی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف را امری مهم و پسندیده دانست و بیان کرد: باید فضای عبادی لازم در تمامی مناطق شهرستان بویراحمد بر این مراسم حاکم باشد.
نظری اظهار کرد: باید زمان مناسبی برای بیان مسائل بهداشتی در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان بویراحمد در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بویراحمد نیازمند همکاری و هم افزایی برخی دستگاه های اجرایی این شهرستان است، عنوان کرد: نیروی انتظامی شهرستان در راستای تامین امنیت مراکز برگزاری این مراسم به ویژه در بخش خواهران همکاری لازم را داشته باشد.
نظری ابراز داشت: دستگاه های خدمات رسان بویراحمد از جمله شرکت های توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب شهری و گاز همکاری لازم را انجام داده و در مدت سه روز برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان حضور فعالی داشته باشند.
وی افزود: جمعیت هلال احمر بویراحمد با استقرار آمبولانس و تیم پزشکی و امدادی در مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان همکاری کنند.
نظری از شهرداری یاسوج خواست نسبت به جمع آوری به موقع زباله های مراکز برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اقدام کند تا مشکلی برای اهالی آن مناطق ایجاد نشود.
وی گفت: با توجه به استقبال چشمگیر قشرهای مختلف مردم بویراحمد به ویژه نسل جوان از مراسم معنوی اعتکاف انتظار می رود که اقدام های لازم برای اطلاع رسانی و تبلیغات در زمینه این مراسم از سوی رسانه ها انجام شود.
نظری بیان کرد: متولیان امر باید با تعامل هر چه بیشتر با رسانه ها اموری شامل تبلیغات ویژه مراسم معنوی اعتکاف و زمان نام نویسی از معتکفان را آگاهی بخشی کنند تا این مراسم باشکوه تر از سال های گذشته در شهرستان بویراحمد برگزار شود.
وی اظهار کرد: در صورت امکان شماره حسابی برای جمع آوری نذورات مردمی در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان بویراحمد لحاظ و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود تا افراد متمکن و خیرین کمک های خود را به این مراسم انجام دهند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.