۱۱۸ روستای کهگیلویه و بویراحمد فاقد آب شرب است

دنا نما: مدیرعامل آب و فاضلاب روستای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱۸ روستای این استان فاقد آب شرب بوده که از طریق تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، فیض‌الله پاسره اظهار داشت: آب‎رسانی سیار به ۱۱۸ روستای فاقد آب استان کهگیلویه و بویراحمد به وسیله ۱۳ دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری با حجم آب شرب ۳۲ هزار و ۳۸۰ متر مکعب توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۷٫۷ درصد روستاهای استان دارای تاسیسات آب‌رسانی هستند، عنوان کرد: از یک هزار و ۶۷۶ روستای تحت پوشش شرکت آبفای روستایی این استان یک هزار و ۴۷۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.

پاسره با بیان اینکه یک هزار و دو روستا با ۵۴ هزار و ۷۸۷ مشترک و افزون بر ۲۷۱ هزار و ۵۲۷ نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد هستند، ابراز کرد: آب این روستاها از طریق ۴۶۱ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۷۹ هزار و ۲۶۳ متر مکعب تامین می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستای کهگیلویه و بویراحمد گفت: طول خطوط انتقال و شبکه توزیع موجود در روستاهای این استان ۵ هزار و ۹۴۴ کیلومتر، تعداد ایستگاه‌های پمپاژ ۱۹۹ واحد، تعداد ۱۲۷ حلقه چاه و ۱۰۸ دهنه چشمه، قنات و آب‌های سطحی است.

پاسره تصریح کرد: شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم روستاهای این استان از ۶۸٫۱۵ درصد در سال ۹۲ به ۷۲ درصد ارتقاء یافت.

وی افزود: ۱۹۶ آب‌دار در هشت شهرستان استان تحت پوشش آبفای روستایی بوده که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و حق الزحمه این پیمانکاران از محل اعتبارات تعمیر و نگهداری تامین می‌شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.