رودسمه‌ای‌ها چگونه از رودخانه عبور می‌کنند / مسئولان از خواب بیدار شوند + تصاویر

دنا نما: مردم رودسمه از توابع شهر دیشموک برای عبور و مرور از رودخانه و انجام کارهای روزانه بدترین شرایط را دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، اهالی روستاهای رودسمه، پای‌پره و دیگر روستاهای اقماری از توابع دیشموک همچنان بر اثر تخریب پل رودخانه و طغیان آب رودخانه صبح‌ها و عصرها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

در همین خصوص یکی از اهالی روستای رودسمه گفت: ۲۰ سال است که این روستا با این مشکل و معضل دست و پنجه نرم می‌کند اما هیچ مسئولی که یاریگر این مردم محروم و مظلوم باشد وجود ندارد.

شهروند دیگر نیز گفت: ۲۰ روز است که از واکسن بچه خردسالم می‌گذرد و بر اثر تخریب پل رودخانه نتوانستم به موقع به مرکز درمانی اسفندان مراجعه کنم و تخریب پل رودخانه رودسمه باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در زمینه بهداشتی و سایر کارها شده است.

رازی‌پور پزشک روستای اسفندان اظهار کرد: این روستا آخر استان کهگیلویه و بویراحمد نیست بلکه آخر دنیاست با مشتی از مشکلات که زندگی هر فردی را به تباهی خواهد کشید و من نمی‌دانم این مردم چه دل خوشی دارند که در چنین روستاهای فاقد امکانات رفاهی زندگی می‌کنند.

 وی گفت: هفته‌ای دوبار که جهت مداوای مردم به این روستا مراجعه می‌کنیم مشاهده می‌‌شود که این مردم بر اثر داشتن مشکلات زیاد بیمار می‌شوند و حتی از مراجعه به درمانگاه‌ها جهت مداوای خود خودداری می‌کنند چون راه دراز و جاده ناهموار است.

پزشک روستای اسفندان تصریح کرد: دلم به حال دانش‌آموزانی می‌سوزد که صبح و ظهر و عصر را باید از مسیر این رودخانه بگذرند و گاهی بر اثر زیادی آب تمام لباس و کیف و کفش خود را خیس می‌‌بینند و همین امر باعث بیماری اهالی این روستا خواهد شد.

فاطمه، دختر دانش‌آموز سوم راهنمایی که باید هر صبح و ظهر را از این مسیر رودخانه بگذرد، می‌گوید: یکسال است که به این درد گرفتاریم اما یاریگری نداریم.

وی گفت: مگر ما چه گناهی کرده‌ایم که باید سختی این پستی و بلندی روزگار را بچشیم، آیا کسی هست که ما را از این معضل نجات دهد.

خانم صادقی هم می‌گوید: ما اهالی این روستا مشکلات زیادی داریم نامناسب بودن جاده ارتباطی دیشموک به رودسمه از یک طرف، تخریب پلی که هرساله کودکانه ساخته می‌شود و بر اثر طغیان رودخانه تخریب می‌گردد و تأمین آب شرب روستا که از همین آب گل‌آلود است از عمده مشکلات ما به شمار می‌رود.

وی گفت: این آب را برای استفاده در تانکرها می‌ریزیم تا چند روز صبر می‌کنیم تا گل‌ولای این آب ته‌نشین شود و مورد استفاده قرار گیرد که استفاده آن باز هم تلخ است و آیا مسئولان می‌دانند که بسیاری از زنان با بچه‌های خردسالی که در آغوش دارند برای رفت و آمد در این آب سقوط می‌کنند.

روستای رودسمه در ۱۵ کیلومتری از مرکز شهر دیشموک در شمال غربی منطقه دیشموک واقع است و چشم انتظار مسئولان و خیرانی هستند که این روستا را از بن‌بست مشکلات جاده‌ای و حتی آب شرب نجات دهند.

گزارش و عکس: آرش آهنگ

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.