بیش از ۱۴ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد به دیابت مبتلا هستند

دنا نما: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کل بیماران دیابتی شناسایی شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ هزار و ۲۱۲ نفر است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سیدرشید غفاری در همایش تجلیل از حامیان سلامت چرام با اشاره به شعار هفته سلامت، اظهار کرد: ما امروز درگیر دگرگونی منطقه عشایری به منطقه شهری بوده و متأسفانه بسیاری از سنت‌های عشایری و روستایی را نتوانستیم با خود به شهر بیاوریم، بلکه به فراموشی گذراندیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه برخی از هنجارهای زندگی شهری را گرفته و نکات مثبت عشایری را فراموش کرده‌ایم، عنوان داشت: استفاده مستمر از غذاهای چرب، شور شیرین را ادامه داده و تحرک فیزیکی و بدنی را کنار گذاشته‌ایم و نتیجه آن رتبه اول بودن بیماری‌های قلبی، عروقی است.

وی، افزود: یکی از مشکلاتی که امروز در جامعه ما وجود دارد این است که ما سبک زندگی اشتباهی را از دوران کودکی به فرزندانمان آموزش داده‌ایم که اکنون عوض کردن ذائقه آنان کاری مشکل است.

غفاری با متذکر شدن این مطلب که حدود ۷ درصد از جامعه ما به دیابت مبتلا هستند، تصریح کرد: این موضوع پیام‌های وحشتناکی را به ما می‌دهد تا متوجه باشیم آینده بدی در انتظار نوجوانان و جوانانی است که به میانسالی می‌رسند.

وی به آمار تکان‌دهنده‌ای از بیماری دیابت پرداخت و خاطرنشان کرد: کل بیماران دیابتی شناسایی شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ هزار و ۲۱۲ نفر است.

وی با بیان اینکه شهرستان بویراحمد با ۴ هزار و ۴۵۴ بیمار دیابتی بیشترین تعداد را دارد، گفت: در شهرستان کهگیلویه ۳ هزار و ۷۷۷ نفر، گچساران ۳ هزار و ۴۳ نفر، دنا ۹۳۷ نفر، بهمئی ۷۳۹ نفر، باشت ۵۳۱ نفر و چرام ۷۳۲ نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.