کمیته تحول و آینده نگری ورزش همگانی در کشور فعال شد

دنا نما: رئیس فدراسیون ورزش همگانی با بیان اینکه بانوان در همه رشته‌های ورزشی به خوبی درخشیده‌اند، گفت: طبق آمار، بانوان بیشترین ورزشکاران فدراسیون ورزش همگانی هستند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، علی مجدآرا اظهار کرد: اثر ورزش بر سلامتی زمانی ماندگار خواهد بود که استمرار داشته باشد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی، تغذیه سالم و ورزش مستمر را عوامل موثر بر سلامتی و طول عمر افراد عنوان کرد و افزود: باید فرهنگ‌سازی گسترده‌ای در زمینه معرفی و توسعه این ورزش از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما صورت گیرد تا مردم بدانند نیازهای سلامتی خود را چگونه برطرف کنند.

وی آموزش به روز توسط مربیان متخصص را از دیگر عوامل موثر در ترغیب مردم به ورزش عنوان کرد و گفت: به دلیل آگاه نبودن مردم به اصول تغذیه آمار مرگ و میر در کشور حدود سه برابر آمار جهانی است.

این مسئول با بیان اینکه فدراسیون ورزش همگانی بیش از ۶۰ کمیته و انجمن دارد، مدیریت اصولی را از ارکان مهم در توسعه این ورزش دانست و بیان داشت: باید با رایزنی و مشاوره همه ادارات و دستگاه‌ها را پای کار آورده و از طریق تبلیغات درست انگیزه کافی جهت سوق آنها به سمت ورزش را ایجاد کنیم.

مجدآرا تعداد کلاس‌های آموزشی برگزار شده سال گذشته را بیش یک هزار ۲۰۰ کلاس عنوان کرد و یادآور شد: بانوان در همه رشته های ورزشی به خوبی درخشیده‌اند و طبق آمار فدراسیون بیشترین ورزشکاران در فدراسیون همگانی نیز بانوان هستند.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی، تشکیل کمیته تحول در پایان سال گذشته را از جمله اقدامات مهم این فدراسیون بیان کرد و گفت: نتیجه برگزاری این کمیته چاپ کتاب «تحول و آینده‌نگاری» است که در آن کلیه طرح‌ها و برنامه‌هایی که باید توسط هیئت‌های همگانی در استان‌ها و شهرستان‌ها به اجرا درآید، آمده است.

مجدآرا ادامه داد: طرح‌ها به صورت دستورالعمل در این کتاب آمده‌اند و هر استان موظف است شورایی به نام شورای تحول را با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه، شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی تشکیل داده و با مطالعه این دستورالعمل‌ها تصمیمات تازه جهت تحول در ورزش همگانی اتخاذ شود.

این مسئول تصریح کرد: از این به بعد تمامی ارزیابی هیئت‌ها بر اساس گزارشات ارائه شده طبق طرح‌های کتاب تحول بوده و اگر قرار باشد اعتباری به هیئتی تعلق گیرد بر اساس میزان اجرایی شدن طرح‌ها خواهد بود.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی با بیان اینکه کتاب تحول و آینده‌نگاری بر اساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ تنظیم شده است، یادآور شد: امیدواریم با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ورزشی مفید طبق دستورالعمل این کتاب شاهد تحولی گسترده در ورزش استان‌های سراسر کشور باشیم.

مجدآرا در پایان کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از استعداد و ظرفیت‌های پربار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و حمایت مسئولین، ادارات و همه نهادها ورزش این استان بیش از پیش رشد کرده و شاهد فتح سکوهای قهرمانی جهان توسط ورزشکاران این استان باشیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.