بهترین مکان های گردشگری یاسوج به قبرستان تبدیل شده است

دنا نما: رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج تبدیل شدن طبیعت یاسوج به آرامستان را از دیگر مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: رشد بی‌‌رویه آرامستان‌ها زنگ خطری برای این شهر محسوب می‌شود که این وضعیت حاد را بارها به مسؤولان مربوطه استانی اعلام کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، هدایت امیری با اشاره به نقش و جایگاه شوراها اظهار کرد: شوراها از انتظارات دیرینه این مرز و بوم است و قریب به ۱۰۰ سال پیش اولین جلسه شوراها شروع شد و در سال ۷۸ شوراها در ایران تحقق یافت.

وی با طرح سؤالی با این عنوان که آیا حساسیتی که حکومت‌ها از شوراها داشتند و صرفا افرادی را مشخص و رها شوند، گفت: شوراها برای مانع تراشی نیامدند بلکه به عنوان بازوان مدیران هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات توسط شوراها و مسئولان تاکید کرد و گفت: در صورتی که هم شوراها و مسئولان قوانین و مقررات را رعایت کنند مشکلی ایجاد نمی‌شود و می‌توان با تعامل و هم‌افزایی در توسعه و پیشرفت شهر و روستا قدم‌های استواری برداریم.

این مسؤول در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه شهر یاسوج صنعتی نبوده، گفت: تنها صنعتی که می‌تواند به استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای توسعه و پیشرفت کمک کند جذب توریسم و گردشگر است.

وی در ادامه بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: به منظور جذب سرمایه‌گذاران باید ابتدا شرایط را فراهم کرد و به گونه‌ای برخورد نشود که منجر به فرار سرمایه‌گذاران شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد با موقعیت جغرافیایی و طبیعی بی‌نظیر سرمایه‌گذار به معنای واقعی تاکنون وجود نداشته لذا مسؤولان باید به این مهم توجه کنند و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده با حساسیت بیشتری به این مهم توجه شود و در توسعه و پیشرفت استان و شهر و دیارمان قدم‌های مثمر ثمری برداریم.

امیری در بخش پایانی سخنان خود به تخریب منابع ملی اشاره کرد و گفت: هرگونه تخریب خیانت به منابع ملی و آحاد مردم بوده و در صورت تخریب منابع طبیعی در استان هیچ گونه سرمایه‌ای نداریم.

این مسؤول تبدیل شدن طبیعت یاسوج به آرامستان را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: رشد بی‌‌رویه آرامستان‌ها زنگ خطری برای این شهر محسوب می‌شود که این وضعیت حاد را بارها به مسؤولان مربوطه استانی اعلام کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه با مرگ و میرهای بسیار زیاد تعداد آرامستان‌هایی در دل طبیعت در حال بزرگ شدن و توسعه هستند، گفت: متاسفانه بهترین مکان‌های گردشگری این شهر به قبرستان تبدیل شده است.

امیری در پایان خواستار مقابله و جلوگیری از تصرف و تخریب منابع طبیعی شد و گفت: انتظار می‌رود آحاد مردم همراهی و همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.