کانون‌های فرهنگی مساجد مکانی مناسب برای آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان

دنا نما: کارشناس آموزش و پژوهش کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح تفسیر جزء چهار قرآن کریم در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در ۲۲ خانه نور منتخب استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، علیرضا سبزی از برگزاری طرح تفسیر قرآن در خانه‌های نور کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: این طرح در ایام ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح تفسیر جزء چهار قرآن کریم در ۲۲ خانه نور منتخب استان برگزار می‌شود.

کارشناس آموزش و پژوهش کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد تعداد خانه‌های نور کهگیلویه و بویراحمد را ۴۱ خانه نور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه محدوده اجرایی طرح تفسیر قرآن کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و خانه‌های نور می‌باشد لذا این طرح همزمان با سراسر کشور در ایام ماه مبارک رمضان در خانه‌های نور استان برگزار می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: طرح تفسیر جزء چهارم قرآن کریم شامل ۳۰ درس در خصوص تفسیر آیات جزء چهارم بوده که محتوای آموزشی آن در قالب بسته‌ای شامل کتاب درسی و سوالات جهت برگزاری است.

سبزی به اهداف طرح تفسیر قرآن اشاره کرد و گفت: ارائه مفاهیم و نکات تفسیری جزء چهارم قرآن با استفاده از وسایل کمک آموزشی برای بهره‌مندی عموم، ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم، آشنایی با معانی لغات جزء چهارم قرآن و ترجمه آیات، ایجاد توانایی تطبیق آیات با ترجمه معانی و واژگان قرآنی، ایجاد فضای بهره‌مندی عمومی در مساجد از ترجمه قرآن و توجه به معانی و پیام آیات در هنگام تلاوت قرآن کریم از اهداف مهم این طرح است.

کارشناس آموزش و پژوهش کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند، گفت: دشمن با حربه‌های مختلف قصد ضربه زدن به نظام و انقلاب را دارد لذا آگاه‌سازی نسل جوان نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب می‌کند.

سبزی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را مکانی مناسب برای آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان از حربه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: با برگزاری برنامه‌های متعدد آموزشی، فرهنگی و علمی می‌توان جوانان به این مراکز فرهنگی و هنری را جذب کرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.