همایش شاهنامه خوانی در شهر سی سخت برگزار می شود + زمان و مکان

دنا نما: در آستانه زاد روز حماسه سرای سترگ زبان پارسی حکیم ابوالقاسم فردوسی شهرستان اسطوره ای دنا میزبان هنرنمایی شاهنامه خوانان شهیر ، نقالان و علاقه مندان به زبان و ادبیات پارسی است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، “جلیل بهشتی “ دبیر همایش استانی شاهنامه خوانی گفت: شاهنامه سند هویت ، قدمت و شناسه ملتی است که نیکنامی ،فرهنگ و داد از جمله شاخصه های اصلی و استوار آن است که درسی است راستین برای همه بشریت در همه ادوار تاریخ زندگی بر پهنه گیتی به شمار می آید.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا در بخش دیگری از سخنان خود به تمهیدات خاص این اداره در اجرای هر چه با شکوهتر همایش شاهنامه خوانی اشاره کرد و گفت: این همایش در بهترین سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی وهنری اداره فرهنگ وارشاداسلامی  شهرستان دنا که دارای تزئینات و در حد برنامه های استانی و کشوری است برگزار می گردد و طی آن شاهنامه خوانان به هنرنمایی و زنده سازی کهن روزهای گذشته عشایر حاشیه نشین زاگرس می پردازند.

این مسئول فرهنگی حضور چهره های شاهنامه خوان استانی وکشوری دراین  همایش استانی را فرصتی مناسب برای انتقال فرهنگی به نسل نوخواسته و جوان دانست و ابراز امیدواری کرد مسئولین استانی و شهرستانی در همایش شاهنامه خوانی حضور یابند و باعث دلگرمی متولیان فرهنگ و رونق برنامه های فرهنگی گردد.

لازم به ذکر است همایش شاهنامه خوانی ساعت ۱۵عصر روزشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۵ درسالن اجتماعات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  با حضور شاهنامه خوانان سراسر استان برگزار می گردد.

منبع: ترنم دنا

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.