جهاد علمی مهم‌ترین عملکرد دانشگاه در برنامه اقتصاد مقاومتی است

دنا نما: نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان نقش دانشگاه در اجرای فرمان اقتصاد مقاومتی گفت: جهاد علمی مهم‌ترین عملکرد دانشگاه در برنامه اقتصاد مقاومتی است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، غلام‌محمد زارعی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح جشنواره حرکت دانشگاه یاسوج گفت: دانشجوی ما نمی‌پذیرد که صرفا در کلاس درس بنشیند و گوش دهد و مدرک بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: خصیصه مدرک‌گرایی که امروز بلای جان جامعه پیشرفت و ترقی است از این منظر قابل نقد است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه جایی است که با نیازهای پیش‌رو و مسائل جامعه پیوند پیدا می‌کند و علم را به عمل تبدیل می‌کند، گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی موثر بوده لذا نباید صرفا به ارائه گزارش و برگزاری نمایشگاه اکتفا کرد.

زارعی تصریح کرد: کار زمانی خوب است که به عمل برسد و زمانی عمل خوب است که در خدمت بشریت، توسعه و پیشرفت جامعه باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی امیدبخش بوده و قابل تقدیر و تشکر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه پیشرفت‌های دنیا مبتنی بر ظرفیت‌های انسانی است، گفت: لزوما اقتصاد و سرمایه نمی‌تواند پیشرفتی برای جامعه داشته باشد اما نقش ظرفیت‌های انسانی بسیار موثر است.

زارعی در ادامه به شعار سال اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی که امروز مطرح است به معنای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه و برای بارور کردن و رسیدن به نقطه بالای اقتصادی برای توسعه کشور و در صورت امکان توسعه هر چه بیشتر صادرات است.

وی اذعان کرد: اگر خوب عمل نکنیم و دانشگاه‌ها پیوند حقیقی با مسائل جامعه نداشته باشند به سمت فقر تدریجی حرکت می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به معنای واقعی کلمه اقتصاد مقاومتی را قبول کنیم و بشناسیم و به عنوان جهاد علمی به آن پرداخته شود می‌توان اقتصاد مقاومتی را در دانشگاه‌ها معنا داد و مدل‌های اقتصاد مقاومتی را از لحاظ نظری پیدا کرد و در جامعه با اهتمام مسؤولان به نقطه مطلوب رساند.

زارعی با بیان این که دانشگاه یاسوج به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه استان است، گفت: امیدواریم در زمینه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی به تراز بالا برسیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.