شهر ۱۶هزار نفری مادوان پارک و فضای سبز شهری ندارد

دنا نما: شهردار مادوان گفت: شهر مادوان در شهرستان بویراحمد از فضای سبز شهری و پارک بی بهره است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، آیت الله لطیف پور افزود: این در حالی است که جمعیت این شهر به شدت در حال رشد است و نیاز به فضای سبز احساس می شود.

وی بیان کرد: جمعیت شهر مادوان به هنگام تبدیل به شهر حدود ۷هزار نفر بود که هم اکنون این شهر بالغ بر ۱۶هزار نفر جمعیت دارد.

لطیف پور اظهار کرد: حدود دوسال است که با اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در خصوص واگذاری زمینهای منابع ملی در شمال شهر مادوان رایزنی هایی انجام گرفته و حدود ۶۳ هکتار از این اراضی نقشه برداری و فرآیند آن جهت تصویب نهایی در منابع طبیعی استان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ برای فاز اول این پارک مبلغ یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است  و لازم است مسئولان منابع طبیعی استان در خصوص واگذاری زمین جهت این پارک همکاری ومساعدت لازم را به عمل آورند.

لطیف پور کمبود زیرساختهای شهری و رشد مهاجرت به مادوان را نگران کننده دانست و گفت: با توجه به موقعیت عالی این منطقه از منظر آب هوایی باید برای ایجاد زیرساختهای شهری  مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

شهردار مادوان اظهار کرد: باتوجه به رشد مهاجرت در این شهر  وکمبود اعتبار روند اجرای زیرساختهای اولیه شهری از قبیل جدول گذاری ،زیرسازی و آسفالت معابر شهری به کندی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: شهرداری در این چند سال جوابگوی جدول گذاری خیابانها نبود که با تلاشهای انجام شده وپیگیری از طریق سازمان شهرداریها واستانداری  اعتبارات قابل توجهی جهت جدول گذاری شهر جذب کرده ایم تا مردم این شهر را که دغدغه نبود جدول سلامتی آنها به خطر می افتاد را نجات دهیم.

وی بابیان اینکه در شهر مادوان رشد ساخت و سازها جلوتر از اجرای طرح شهری است، اظهار کرد: نداشتن درآمد پایدار در شهرداری بر مشکلات افزوده است.

لطیف پور طلب پیمانکاران از شهرداری را بالغ بر ۶۰۰میلیون تومان ذکر کرد واز مسئولان استانی خواست در این زمینه شهرداری مادوان را جهت خدمت رسانی بهتر به مردم یاری کنند.

وی گفت: برای آسفالت خیابانهای شهر مادوان در سال گذشته قریب ۱۱میلیارد ریال هزینه شد که بخشی از آن از اعتبارات تملک دارائی وبخشی از اعتبارات داخلی بوده است.

شهردار مادوان همچنین گفت: طبق بررسی های به عمل آمده حدود ۶۰ درصد املاک مردم شهر مادوان فاقد پروانه ساخت است.

وی افزود:  به همین منظور سه اکیپ از کارشناسان شهرداری در راستای اطلاع رسانی به مردم  به درب خانه های افراد فاقد پروانه ساخت مراجعه می کنند واز آنها برای اخذ پروانه ساختمانی با امتیازات ویژه دعوت به عمل می آورند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.