کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره بین‌المللی فیلم سبز خوش درخشید

دنا نما: مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای خوب جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، کهگیلویه و بویراحمد در رده هفت استان برتر اجرای جشنواره بین‌المللی فیلم سبز قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید اسدالله هاشمی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در نقاطی از کشور به خصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی که رویکرد فرهنگی در حفاظت از محیط زیست دارد کمک بزرگی به کشور در این راستا خواهد کرد.

وی نسل نوجوان و جوان را حافظان اصلی محیط زیست برشمرد و گفت: باید امروزه از توان این دو قشر برای آشتی دادن انسان و محیط زیست استفاده کرد.

هاشمی با ابراز رضایت از برگزاری این جشنواره بین‌المللی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جشنواره با بهترین کیفیت و با استقبال خوب هم استانی‌ها برگزار شد و توانستیم تا حدود زیادی مفاهیم حفاظت از محیط زیست را در قالب فیلم به نمایش درآوریم و امیدواریم که در آینده برای حفظ محیط زیست استان خروجی خوبی داشته باشد.

وی از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در تهران با حضور استان‌هایی که جشنواره در آن‌ها برگزار شد خبر داد و گفت: در کشور هم استقبال خوبی از این فیلم‌ها شده بود که استان ما از استان‌های برتر در اجرا بود.

هاشمی گفت: با اقدامات خوبی که در استان توسط تشکل‌های زیست محیطی و همچنین همکاران ما در محیط زیست استان انجام شد توانستیم دیپلم افتخار را در این جشنواره به دست آوریم.

این مسؤول با بیان اینکه دستگاه‌های دیگر در امر برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم سبز اداره‌کل محیط زیست استان را مورد حمایت قرار دادند از همکاری‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای همکاری گسترده در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

وی گفت: همین همکاری‌های خوب و تلاش‌های فعالان زیست محیطی بود که منجر شد استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در بین ۷ استان برتر کشور قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به همه داشته‌های زیست محیطی که در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد این استان را از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه زیست محیطی دانست که با داشتن مناطق مختلف حفاظت شده و گونه‌های نادر و کم‌نظیر و بعضا بی‌نظیر گیاهی و جانوری از مناطق مهم نه تنها در کشور بلکه در منطقه به شمار می‌رود.

وی با بیان این که در استان ما در طول ۶ روز برگزاری جشنواره تعداد ۲۵۰ فیلم اکران شد، اظهار کرد: در این مدت با همکاری همه همکاران و فعالان زیست محیطی حدود ۶۰ ساعت فیلم رایگان به نمایش درآمد که امیدواریم خروجی بسیار خوبی برای حفاظت از محیط زیست استان داشته باشد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.