جمهوری اسلامی از لحاظ مبنایی با آمریکا واستکبار اختلاف دارد

دنانما: در یازدهمین روز از ماه برکت ورحمت ومغفرت رمضان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید نورالله افشار اقامه گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنما، خطیب جمعه ابتدا با توصیه وسفارش خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی به آیات شریفه قرآن در شان ومنزلت ماه مبارک رمضان اشاره وگفت: رحمت خداوند صدر درجه است یک درجه آن بین موجودات گسترده شده است.

وی از لسان مبارک امام صادق ع بیان کرد:زمانی که قیامت می رسد خداوند رحمت خود را گسترش می دهد،بطوری که ابلیس در رحمت خدا به طمع می افتد.

وی افزود:نگوییم گناهان زیادی کردم ، جرعه ای رحمت خداوند از گناهان همه بشر بزرگتر است.

وی همچنین به شرح دعای افتتاح پرداخت وگفت:در دعای افتتاح که درشب های ماه مبارک رمضان می خوانیم به خداوند متعال عرض می نماییم وایقنت انک انت ارحم الراحمین که اسباب رحمت الهی است، به اقامه نماز واقیمو الصلاه واطیعوا الرسول لعلکم ترحمون و تبعیت از قرآن واوامر  ونواهی آن معجزه جاوید عمل کردن است، واستغفار کردن در این ماه تا مورد رحمت قرار گیریم.

وی همچنین بیان کرد: غضب الهی از لوازم عدالت وحکمت ونظم اجتماع است، خداوند درحالی که رحمان ورحیم است اشدالمعا قبین است واگر غضب الهی نبود وهرج ومرج بوجود می آمد، وبندگانی که بی شرمی را به  حد اعلا برسانند ودر ظلم وتعدی تجاوز کنند،تکذیب پیامبران کنند انبیاء وائمه را به شهادت برسانندباید مجازات شوند.

یس شورای فرهنگ عمومی منطقه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز ضمن توصیه مجدد مومنین به رعایت تقوای الهی به جلسه مسولین نظام با رهبر عزیز انقلاب اشاره وخاطر نشان کرد:در فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری ، اولآ نفس این جلسه ودیدار مسولین عالی رتبه نظام بسیار لازم است وحضور چهره های اثر گذار سیاسی باگرایشات مختلف در این جلسه نشان از محور اتحاد  و وحدت ایران اسلامی یعنی ولایت ورهبری دارد،که خدا را بر این نعمت شکرگذاریم.

امام جمعه پاتاوه افزود:قرآن هم وقتی نصب امام علی ع یعنی ولایت در غدیر صورت گرفت فرمود؛اتممت علیکم نعمتی نعمت را بر شما تمام کردم.

خطیب جمعه پاتاوه همچنین افزود:این جلسه هرساله با دعوت بیت رهبری از مسئولین صورت می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین افشار درتوصیه نماز گزاران ومومنین در بهره گیری از فرصت های ماه مبارک رمضان بیان کرد:۱۱روز گذشت ،چه از دست دادیم وچه بدست آوردیم .

وی در توصیه دوم خودبه مبنای جمهوری اسلامی که قرآن وروایات است اشاره و خاطرنشان کرد:جمهوری اسلامی از لحاظ مبنایی با امریکا واستکبار اختلاف دارد،نفی لیبرالیسم-نفی سرمایه داری ونفی ظلم وتجاوزاست ومبنای ما قرآن وروایات است ،وقرآن می فرماید؛به پیامبربا کافران با شدت برخورد کنید، اشداء علی الکفار.

دکتر افشار تاکید کرد:آمریکا ذاتش کثیف وآلوده است،وهمان ذات ریگان است.وهمان زمانی که هواپیمای مسافربری را با حدود ۲۹۰سرنشین در خلیج فارس سرنگون کردند  ومسله امریکایها موجودیت جمهوری اسلامی است.

وی همچنین ضمن بیان دسیسه و شیطنت های امریکا در موضوعات مختلف به مسابقه نامزدهای ریاست جمهوری امریکا که برای جلب رضایت صهیونیست ها مقابله با ایران را در سر می پرورانند هم گریزی زدندوبیان کرد: جا داشت در این چند ماه از طرف دولت محترم پاسخی برای این بی ادبی های آنها داده می شدکه رهبر معظم فرمودند:اگر برجام را پاره کنید که حرف آنها این است،ما آن را آتش می زنیم که با تکبیروتایید نماز گزاران جمعه همراه بود.

دکتر افشار درپایان خطبه سیاسی نماز با انتقا د از کسانی که در فضای مجازی پیام هایی بقول خودشان از سر دلسوزی می دهند، که هدفشان سست کردن عقاید جوانان ما است تا آنها را نسبت به انقلاب اسلامی بدبین کنند

به کمک ایران به لبنان و فلسطین وسایر مظلومان عالم اشاره واظهار کرد:اولا موضوع فلسطین موضوعی میان اعراب واسرائیل نیست بلکه موضوعی کلیدی میان اسلام وکفر یعنی صهیونیست است.وی در پایان سخن خود را به ذکر روایتی از پیامبر اسلام که فرمود: من سمع منادیآ ینادی یا للمسلمین ولم یجبه فلیس بمسلم و کمک به مسلمانان مرز-رنگ ونژاد نمی شناسد به پایان برد.قل هو الله احد الله الصمد لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفوآ احد؛ صدق الله العلی العظیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.