تشکیل پرونده برای ۱۰ نفر از مدیران کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل پرونده برای ۱۰ نفر از مدیران استانی خبر داد و گفت: حکم محکومیت برخی مدیران صادر شده و برخی دیگر در دست اقدام است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به استقلال دستگاه قضا از سایر دستگاه‌ها اظهار کرد: رأفت جایگاه قضاوت در سیره امام علی(ع) دیده می‌شود و  جایگاه و شخصیت قضاوت تنها مختص معصومین(ع) و مجتهد جامع الشرایط است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اقدامات حوزه قضایی استان اشاره کرد و با مقایسه آمار پرونده‌های سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، از کاهش تعداد ۴ هزار پرونده‌ به دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: تعداد پرونده‌های دستگاه قضایی در سال ۹۳، ۱۱۱ هزار ۶۵۴ فقره بود این در حالی است که تعداد پرونده‌های سال ۹۴، ۱۰۷ هزار و ۳۸۱ پرونده است.

وی به خروجی پرونده‌ها از دادگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: ۱۱۱ هزار و ۱۲۹ پرونده از دادگاه‌های استان خارج شدند که ۲ هزار و ۳۹۹ پرونده آن مربوط به سال ۹۳ بوده است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سال ۹۳ رتبه ۲۲ تا ۲۹ کاهش پرونده‌های را داشت اما با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، استان ۱۰ تا ۱۵ رتبه ارتقا یافت.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حوزه دادرسی الکترونیکی دستگاه قضایی از رتبه ۲۷ تا ۲۹ کشور در سال ۹۳، به رتبه دهم ارتقاء یافت.

وی با اشاره به اقدام دستگاه قضایی استان در مهار کردن جرائم خشن افزود: دستگاه قضا در کاهش پرونده‌های مسن عملکرد خوبی داشت که سال گذشته به ۶ هزار پرونده مسن مانده از سال‌های ۸۹ به این طرف رسیدگی شد.

مزارعی با اشاره به کاهش جرایم خشن گفت: برخورد قاطعانه و بازدارنده دستگاه قضایی موجب کاهش جرایم خشن شده که در حال حاضر پرونده‌های جرائم خشن به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه کسانی که دست به اسلحه می‌برند و آرامش مردم و جامعه را مختل می‌کنند محارب هستند، گفت: دستگاه قضایی با کسانی که با استفاده از اسلحه آرامش مردم را بر هم می‌زنند به صورت جدی و قاطعانه برخورد می‌کند، ضمن اینکه افرادی که با استفاده از چاقو، شمشیر و هر سلاح دیگری قصد زورگیری از مردم را داشته باشند مصداق محارب هستند و باید در همان محل ارتکاب جرم به سزای اعمالشان برسند.

رئیس کل دادگستری اضافه کرد: در هفته گذشته ۵ نفر از متجاوزین به عنف و کسانی که مرتکب قتل شده بودند به دار مجازات آویخته شدند.

وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی سرقت، ۴۰ درصدی نزاع فردی و ۱۸ تا ۲۲ درصد نزاع دسته جمعی گفت: در حوزه منابع طبیعی و پیشگیری از انفعال عمومی در سال ۹۴، قریب به ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی مورد تجاوز از ید متجاوزان خارج شد.

مزارعی بیان کرد: یک‌هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی آزاد شد، همچنین ۳۲۱ هکتار از اراضی تصرف شده با احکام قضایی آزاد شد.

وی از ورود دستگاه قضایی به باغ شهرهای احداث شده در اطراف شهر خبر داد و گفت: دستگاه قضا به تخلفات، تغییر اراضی و کاربری‌های صورت گرفته در اطراف شهر ورود پیدا می‌کند و حتی مدیرانی که خلاف قانون و بدون رعایت تشریفات قانونی خدماتی مانند آب، برق، گاز ارائه کردند مورد بازخواست دستگاه قضایی قرار می‌گیرند.

رئیس کل دادگستری در ادامه تنگ‌نظری‌های مدیران را ظلم به مردم استان دانست و گفت: مدیران از نگاه قومی و قبیله‌ای به استان محروم و کوچک کهگیلویه و بویراحمد خودداری کنند، چرا که در استانی که به‌نام ۱۸۰۰ شهید مزین  شده شایسته نیست مدیران کارشکنی کنند.

وی در پایان از تشکیل حداقل ۱۰ مورد پرونده تخلف مدیران دستگاه‌های استانی خبر داد و خاطرنشان کرد: حکم محکومیت برخی مدیران صادر شده و برخی دیگر در دست اقدام است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.