ابلاغ دستورات لازم برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

دنا نما: دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستورات لازم برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی به دستگاه‌های این استان ابلاغ شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، مهرداد کرمی در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی گفت: طبق تبصره ماده ۱۰ قانون تغییر اراضی کاربری دستورات لازم به جهاد کشاورزی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به اراضی مسکونی داده شده است.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین دستورات لازم به منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی، شرکت برق، شرکت آب و سایر دستگاه‌ها برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ارائه شده است.

وی در خصوص شائبه‌های ایجاد شده در واگذاری کارخانه قند یاسوج گفت: کارخانه قند از هر دو طرف خصوصی بوده و تمام مراحل مزایده  جهت واگذاری این کارخانه رعایت شده است.

این مسؤول اضافه کرد: هدف ما از واگذاری طرح‌ها به سرمایه‌گذار کاستن از حجم بیکاری مردم و ایجاد اشتغال بهینه، دائم و ثابت است.

وی با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذار جدید کارخانه قند در خصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه صحبت کردم، افزود: تعهد اخلاقی برای ایجاد اشتغال در این کارخانه توسط سرمایه‌گذار داده شد و تعهد قانونی برای به روز کردن این کارخانه، پرداخت بدهی و رونق واحد قابل بررسی است.

کرمی در خصوص جذب نیرو در دستگاه‌ها و ادارات گفت: مشکل اشتغال استان در استخدام دستگاه‌ها و ادارات رفع نمی‌شود بلکه ضعف سرمایه‌گذاری صحیح درست و مشروع مشکل جدی در استان کهگیلویه و بویراحمد است و تا زمانی که این معضل حل نشود مشکل بیکاری ولو با استخدام صحیح در دستگاه‌ها حل نمی‌شود.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایجاد اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری مشروع و جذب سرمایه‌گذاری خارج از استان از مطالبات دستگاه قضایی است.

وی عنوان کرد: تا زمانی که سرمایه‌گذاران به منابع بانکی متکی هستند مشکلی حل نمی‌شود، ضمن اینکه برای جذب نیروهای شرکتی و قرار دادی در دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیازمند اصلاح قانون هستیم و قانون باید در این خصوص اصلاح شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.