تنگ‌نظری مدیران ظلم به مردم کهگیلویه و بویراحمد است

دنا نما: رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنگ‌نظری مدیران ظلم به مردم استان است، گفت: مدیران گره از مشکل مردم باز کنند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در نشست خبری رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: رأفت جایگاه قضاوت در سیره امام علی(ع) دیده می‌شود و این امام بزرگوار با استفاده از علم لدنی خود قضاوت می‌کردند اما ما بر مبنای قانون و به اضطرار در این جایگاه هستیم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد رعایت حرمت جایگاه قضایی را موجب امنیت و اقتدار در جامعه دانست و گفت: اگر همه مردم اعم از مدیر و غیر مدیر به جایگاه رفیع قضایی اعتنا نکند موجبات گستاخی مخلان امنیت مردم را فراهم کردند.

وی تصریح کرد: گاهی مدیران و دیگران ناآشنا به قانون و جایگاه قضایی، خود را صالح به اظهارنظر در خصوص دستگاه قضایی و اینکه این دستگاه نباید فلان فعل را انجام می‌داد، می‌دانند در حالی که هیچ کسی مگر مراجع تعریف شده در قانون در سطح کشور صلاحیت اظهارنظر را ندارند.

وی در ادامه از کاهش ۹ هزار نفری مراجعه مردم به دستگاه قضایی در سال گذشته خبر داد و افزود: ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان ۴ هزار و ۲۷۳ فقره کاهش داشته و مراجعه مردم به دستگاه قضایی ۴ درصد کاهش یافته است.

این مسؤول ارشد قضایی در ادامه سخنان خود با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های مسن گفت: در سال‌های قبل دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ پرونده‌های مسن رتبه ۱۵ کشور را در اختیار داشت اما با همکاری خوب دستگاه قضایی به ۶ هزار پرونده مسن و مانده از سال‌های قبل رسیدگی شد.

مزارعی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان در پیشگیری از تصرف اراضی ملی گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی ملی در سال گذشته از تصرف سودجویان خارج شد، یک هزار و ۹۵۰ هکتار در اجرای تبصره یک ذیل قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل‌ها و ۳۲۱ هکتار با احکام قضایی از دست افراد سودجو خارج و به عرصه‌های منابع ملی بازگردانده شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کسانی که عرصه‌های منابع طبیعی را بدون رعایت قانون تصرف کردند و ساختمان‌های مجللی در آن احداث کردند منتظر ورود دستگاه قضایی باشند.

وی با انتقاد از کارشکنی برخی مدیران استان گفت: رویکرد مدیران استان چوب لای چرخ گذاشتن است و به جای آنکه تلاش کنند گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند خود گره‌ای به کار مردم می‌اندازند که این مدیران بدانند دستگاه قضایی با این افراد برخورد خواهد کرد.

 مسؤول ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تنگ نظری مدیران استان کهگیلویه وبویراحمد ظلم به مردم این استان است که شایسته نیست در استان شهیدپرور کهگیلویه و بویراحمد مدیران کارشکنی کنند.

وی بزرگترین مجتمع قضایی شهرستان بویراحمد در مساحت ۸ هزار و ۳۰۰ متر مربع در حال احداث بوده و پیشرفت خوبی دارد، همچنین ساختمان حوزه قضایی در شهرستان لنده در سال جاری کلنگ‌زنی می‌شود و در شهرستان بهمئی مدت یک سالی است در حال چانه‌زنی برای واگذاری زمین هستیم.

مزارعی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کسانی که به مقدسات دینی بی‌حرمتی کنند و به خوبی‌ها، عفت و پاکی جامعه دهن کجی کنند با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه می‌شوند، ضمن اینکه کسانی که در ماه مبارک رمضان حریم را بشکنند و اقدام به روزه‌خواری کنند در همین ماه رمضان حکم آنها صادر و اجرا خواهد شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.